Avatar billede blyng Nybegynder
14. november 2008 - 20:22 Der er 6 kommentarer

Problem med opsætning af router

Jeg har et problem med at opsætte min router til min server. Problemet er at ingen kan se min server udefra. Jeg har tidligere haft Cybercity med global ip, og da kørte det bare, nu har jeg skiftet til dansk net med fast ip. Jeg har fået en zyxel P-660R-D1 router, på denne har jeg åbnet alle porte til min servers interne ip. Efter serveren sidder der en d-link router som forsyner de 2 andre computere med internet. Serveren kører med win xp, og andvendes som ftp og spilserver. Alt efter serveren er sat op akurat som før med CC hvor det virkede fint. Alt på netværket virker som det skal, der er internet på både serveren og de 2 andre computere, jeg kan også fint logge på serveren internt. Zyxel routeren sidder naturligvis på som det alleførste efter stikket i væggen, dernæst er serveren sat direkte til routeren, serveren har 2 netkort. I netkort nummer 2 sidder der en d-link router, som forsyner 2 andre computere med internet.(har prøvet at udskifte denne med en switch, men det gav samme resultat)
Jeg har talt med dansk net i dag, som fortalte mig at hvis jeg satte routeren til at køre bridge mode, ville routerdelen ophører med at virke, og den ville køre som et helt almindelig modem. Så serveren skulle altså på denne måde have direkte forbindelse til internettet, og der skulle være direkte forbindelse til serveren. Men når jeg sætter routeren til at køre bridge mister jeg forbindelsen til internettet, og er nød til at restarte routeren for at komme på igen..

Sidder der et geni derude med løsningen på dette problem??
Jeg er ved at være rimelig desperat, så der er 200 point!

Med venlig hilsen Bjørn.
Avatar billede newts Nybegynder
15. november 2008 - 11:03 #1
Du har åbenbart en IIS server på din xp-PC.
hvis du går ind under "start-kontrol-administration-computeradministration-tjenester og programmer-indextjeneste" skulle du kunne se IIS.
Her skal du højreklikke og se og evt rette, eneskaber på undermappen og så kontrollere om IISen er sat korekt op. (På en server200 ved jeg at man skal definere ipadressen.)
Så hvis det ikke virker er der nok ikke andet en at tage en backup af hjemmesiden og så afinstallere IISen og så geninstallere den igen. God arbejdslyst.
Avatar billede blyng Nybegynder
15. november 2008 - 16:49 #2
Hej newts...
Tak for dit svar.

serveren her jo tidligere kørt fint med de nuværende indstillinger. Jeg har ikke en hjemmeside kørende på serveren. Den andvendes blot som spil og ftp server. Jeg har brug for at få låst op for adgangen til serveren, da folk ikke længere kan logge sig ind på som før..Jeg kender ikke forskellen på global ip og fast ip, men det er efter overgangen fra CC med global til dansknet med fast ip, det er gået galt.

Men venlig hilsen
Bjørn.
Avatar billede newts Nybegynder
16. november 2008 - 10:33 #3
Når man skifter udbyder får man altid en ny ip adresse.
Det kan være at de "gamle" venner bruger den gamle IPadresse.
Det kan være at du skal sætte ruteren op til at køre DMZ til din server.
Først skal du sætte ruteren op til altid at give din server den samme lokale IPadresse. Det gøres ved at den skal give en fast ip til din servers MAC adresse.
En MAC adresse er en unik adresse der ligger i alle netkort.
Når du har sat den op så sluk lige det hele og genstart og kontroler at du får den samme IPadresse hver gang. Så først nu kan du sætte ruteren op til at alle de porte du bruger til FTP og SPIL, sendes til serveren. Man kan sætte DMZ til at pege på serveren, men så skal du være sikker på at din server har en effektiv firewall, da der så er åben helt i gennem ruteren(firewallen)til serveren.
Hvis det hele driller, så kan du ringe til mig, så vil jeg se om jeg kan guide dig igennen, hvis du lover at skrive resultatet her på siden, til orentering for de andre brugere af siden.
Venlig hilsen mail@winther-odense.dk
Avatar billede blyng Nybegynder
16. november 2008 - 11:35 #4
Hej newts.

Tusind tak for tilbuddet på. Dette vil jeg meget gerne benytte mig af, da jeg selv er helt tabt for idèer.

Med venlig hilsen Bjørn Jensen.
Avatar billede blyng Nybegynder
16. november 2008 - 11:41 #5
Jeg har lige sendt dig en mail..

Med venlig hilsen Bjørn Jensen.
Avatar billede blyng Nybegynder
16. november 2008 - 16:07 #6
Hej igen..

Har du sendt mig en mail? Jeg er lidt i tvivl om min cybercitymail stadig virker. Den virkede i morges, men nu kan jeg ikke sende mails fra den. Vil du i stedet skrive til jwgeer@yahoo.dk.

Med venlig hilsen Bjørn.