Avatar billede dbmanager Nybegynder
12. november 2008 - 21:42 Der er 2 kommentarer

Server låser skrivebordet etc. efter opstart

En Win 2003 server har pludselig fået en sær opførsel.

Den starter fint, og man kan logge ind.
Alle services startes (den bruges til MSSQL), og kører som de skal.

Klikker man på start, får man menuen at se, hvorefter alt er frosset fast, dog kun på skærmen. Selve serveren kører fint videre, man kan blot ikke gøre noget som helst, hverken via Remote Desktop eller direkte på en skærm.

Jeg tror nok det startede, den anden aften, efter en Windows update
Nogen idé om hvad det kan være, og hvordan jeg låser det?
Avatar billede riversen Nybegynder
12. november 2008 - 21:48 #1
du kan jo prøve at afinstallere updaten. Har dog ikke oplevet det på nogle af mine servere.
Avatar billede dbmanager Nybegynder
13. november 2008 - 07:17 #2
Det er jo ikke så nemt, netop når den låser.
Jeg har dog ikke prøvet med safemode