Avatar billede usted Nybegynder
12. november 2008 - 20:09 Der er 4 kommentarer

Hjælp til simpel PHP kode

Hej,

Jeg er i gang med at lave et slideshow som er lavet med Meta-refresh-HTML tag. Slideshowet skal jeg have til at være password beskyttet. Og jeg har lavet det så begge ting virker hver for sig. Men problemet med den nuværende løsning er at siden opdatere hver 5 sec så man ikke kan indtaske passwordet inden den opdatere.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg ombygger det? Jeg har prøvet at få den til at søge efter password-check inden den sætte meta-taget ind, men jeg kan ikke få det til at virke.

Er der nogen som kan hjælpe mig?

Mvh,
Andreas

CODE:

<html>
<head>

<?php if($sg->image->hasNext() && !isset($control)) {
echo '<meta http-equiv="refresh" content="5;url='.$sg->image->nextURL('slideshow').'" />';
} ?>
</head>
<body id="slideshow">
<?php $password_check = true;
if (file_exists($sg->config->pathto_galleries.$sg->gallery->id."/password.txt")) {
$password_check = false;
$password = trim(file_get_contents($sg->config->pathto_galleries.$sg->gallery->id."/password.txt"));
if (isset($_POST["gallery_password"])) {
$_SESSION[$sg->gallery->id."_Password"] = $_POST["gallery_password"];
}
if ((isset($_SESSION[$sg->gallery->id."_Password"])) && (strcmp($_SESSION[$sg->gallery->id."_Password"], $password) == 0)) {
$password_check = true;
} elseif (isset($_SESSION[$sg->gallery->id."_Password"])&& $_POST["gallery_password"] != '') {
echo '<h2>'.$sg->gallery->name().'</h2>';
echo "<p><font color=\"#CC0000\"><B>Sorry:</B> a valid password is required!</font></p>";
}else{
echo '<h2>'.$sg->gallery->name().'</h2>';
echo "<p>Please enter your client password!</p>";
}
//Begin Pass Check ...
if ($password_check) {
?>

</body>
</html>
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2008 - 22:19 #1
Så vidt jeg kan se tjekker du ikke om der er angivet et password, når du tjekker om dit meta tag skal indsættes.
Avatar billede usted Nybegynder
12. november 2008 - 22:25 #2
Nej lige præcis.... jeg kan nemlig ikke finde ud af hvordan jeg får ombygget den til det... Kan du hjælpe?
Avatar billede w13 Novice
12. november 2008 - 23:24 #3
Nok noget i stil med:

<?php if(($sg->image->hasNext() && !isset($control)) || !isset$_POST["gallery_password"])) {
echo '<meta http-equiv="refresh" content="5;url='.$sg->image->nextURL('slideshow').'" />';
} ?>
Avatar billede w13 Novice
23. august 2009 - 18:33 #4
Fået løst problemet?