Avatar billede balsgaard Nybegynder
12. november 2008 - 18:01 Der er 9 kommentarer

Har kun begrænset adgang på trådløs netværk

Jeg har en Linksys WRVS4400N trådløs router. Jeg har en fiberforbindelse hos Sydenergi. Når jeg logger på mit trådløse netværk, får jeg kun begrænset adgang til netværk (lokalt), ingen internet adgang.. Min bærbar kører vista 64 bit. I port 1 på routeren, har jeg en stationær pc(xp 32bit). Den har fint adgang. Når den stationære pc er tændt, for jeg også internet adgang trådløs. Her er ipconfig fra stationær:
C:\Documents and Settings\Sofie>ipconfig /all

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : hjem
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . : bbsyd.net

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 5:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Cisco Systems VPN Adapter #
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-05-9A-3C-78-00
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse for automatisk konfiguration. . . : 169.254.18.31
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : bbsyd.net
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Co
ntroller
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-11-09-DA-14-CF
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 89.184.128.181
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 12. november 2008 17:18:56
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 13. november 2008 17:18:56
Avatar billede balsgaard Nybegynder
12. november 2008 - 18:05 #1
Og her er ipconfig fra bærbar:
Microsoft Windows [version 6.0.6000]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:\Users\Ulrik>ipconfig /all

Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ulrik-PC
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . : bbsyd.net

Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : bbsyd.net
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Intel(R) Wireless WiFi Link 49
65AGN
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-21-5C-1E-C3-6B
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::567:7b7a:2e57:f036%11(Foretrukken)

  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.101(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 12. november 2008 17:32:42
  Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 13. november 2008 17:32:41
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 268443996
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 89.184.128.181
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Ethernet-netværkskort Bluetooth-netværksforbindelse:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Bluetooth-enhed (Personal Area
Network)
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-21-86-AE-97-AC
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Intel(R) 82566MM Gigabit Platf
orm LAN Connect
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-1E-EC-A6-6C-92
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 2:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.{07ABD049-B42A-4AFC-8BE
C-D8DA67EB6F47}
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 6:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : bbsyd.net
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
#2
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::5efe:192.168.1.101%13(Foretrukken)

  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 89.184.128.181
  NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

C:\Users\Ulrik>
Avatar billede tp1990 Nybegynder
12. november 2008 - 19:31 #2
undskyld mig, men det er sku farligt at uploade de informationer ..
Avatar billede balsgaard Nybegynder
12. november 2008 - 19:35 #3
jeg troede bare det kunne være en hjælp, kan man fjerne dem igen??
Avatar billede snowball Novice
12. november 2008 - 21:01 #4
tp1990: Hvad skulle det farlige være i det? De pågældende udstyr benytter ikke nogen public IP adresser som kan rammes direkte.

Det mest "afslørende" i ovenstående er hvilken udbyder det benyttes.
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. november 2008 - 21:10 #5
Og så at han hedder Ulrik :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. november 2008 - 21:12 #6
Opsætningen ser Ok ud.

Har du prøvet at gøre både router og modem strømløst i 10 - 15 sekunder. Tænd for modem først, og la den komme op at køre, først derefter tænder du router.
Avatar billede balsgaard Nybegynder
13. november 2008 - 08:32 #7
ja, det har jeg prøvet, men lige lidt hjælper det. Kan det være udbyderen, at fejlen ligger??
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. november 2008 - 11:05 #8
Der hvor du skriver ipconfig /all, prøv at skrive

ping 192.168.1.1 og tryk enter

ping 89.184.128.181 og tryk enter.

Dine pingtider skal gerne ligge på < 1ms og omkring 10ms henholdsvis.
Avatar billede balsgaard Nybegynder
13. november 2008 - 19:37 #9
kablet stationær pc  192.168.1.1 = 1ms,  89.184.128.181 = 5ms

Bærbar trådløs, hvor stationær pc er tændt ping 192.168.1.1 = 3 ms, ping 89.184.128.181 = 7 ms.

Bærbar trådløs, hvor netkabel er taget af stationær pc , ping 192.168.1.1 = 2 ms, ping 89.184.128.181 = 6ms

Så slukker jeg stationær pc, lukker den bærbar ned, venter 10 sek. og starter så bærbar op igen.

Så er problemmet der igen. Kun adgang lokalt, og kan ikke ping nogle af dem. Får fejlkode 1231