12. november 2008 - 16:09 Der er 1 løsning

SPLA - Også betale licens, når man udbyder egen online tjeneste?

Hej,

Det er garanteret et fjollet spørgsmål. Det er bare noget, nogen havde påstået over for vantro mig, så nu må jeg lige have verificeret om ikke det er mig der er skør.

Det er klart, at, når man udbyder site hosting eller et webhotel, så skal man betale licens til MS for hver bruger af ens tjenester.

Men hvad nu hvis man udvikler sin egen online applikation der tilfældigvis er baseret på ASP.NET og kører på Windows Server og bruger SQL Server? Fx et ASP.NET baseret svar på gmail, for at nævne noget fjollet.

- Man skal vel ikke betale licens for hver bruger af ens applikation?
- Heller ikke hvis man oprettede en virtuel server for hver bruger, bort set fra licensen for hver serverinstans.

????
28. maj 2009 - 08:24 #1
Svaret er: ja, det skal man...