Avatar billede hkandersen Praktikant
11. november 2008 - 22:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende emails efter Office 2007 Pro installeret.

Hej alle.
Jeg har lige opgraderet min Office-pakke til "Microsoft Office 2007 Professional". - Og nu kan jeg ikke sende emails mere. (Jeg kan godt modtage).
Jeg får følgende fejlmeddelelse under "Status":
"Opgave 'POP3-sender' rapporterede en fejl (0x800CCC80): 'Ingen af de godkendelsesmetoder, der understøttes af klientprogrammet, understøttes af serveren.'"
Jeg bruger "Symantec Endpoint Protection" på PC'en.
Jeg har søgt på både Microsofts og Symantecs hjemmesider om hvad fejlkoden kan betyde, men har ikke kunnet finde noget her.
Ved en "googling" af fejlkoden fandt jeg et forum, hvor en skrev at det netop var Symantec som var årsagen...
Men nu har jeg prøvet at slå Symantec fra, - men det hjalp ikke. Kan stadig ikke sende emails...!!!!
Er der nogen der har løsningen...???
Avatar billede skov_p Praktikant
11. november 2008 - 22:38 #1
Uden at kende detaljerne vil jeg mene at du skal bruge SMTP til at sende mails og ikke POP3. Hvem er din udbyder?
Avatar billede hkandersen Praktikant
11. november 2008 - 22:45 #2
Jeg bruger SMTP til at sende emails (og POP3 til at modtage).
Det er via antenneselskab.
Avatar billede gunfar Nybegynder
11. november 2008 - 22:51 #3
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=teamdev
prøv at læse denne artikel også
Avatar billede hkandersen Praktikant
11. november 2008 - 22:56 #4
Det link blev jeg desværre ikke meget klogere af... ;-)
Jeg er absolut ikke "Ekspert" i IT...
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
12. november 2008 - 09:17 #5
Selvom Microsoft aldrig har være verdensmestrer i gode fejlmeddelelser, så tyder det på at Office er sat til at kryptere forbindelsen, når den sender emails, mens serveren ikke understøtter nogen form for kryptering. Det kan også være Norton, det er et skrækkeligt program. Prøv at slå SSL fra.
Avatar billede hkandersen Praktikant
12. november 2008 - 20:18 #6
Under "Internet-email-indstillinger" og "Avanceret" er der IKKE flueben i "Denne server kræver en krypteret forbindelse (SSL)"
Er det det du mener...???
Avatar billede hkandersen Praktikant
12. november 2008 - 21:45 #7
Nå....
Ja jeg ved nok ikke hvad der var galt, - men fandt en løsning i et andet forum (fra februar måned).
-------
Well, what I did?  I went into the repair portion.  When you go into account settings, highlight the email account, and press repair above it.  It automatically tries to repair the server settings, follow the instructions
-------
Og nu kan jeg igen sende emails....