Macbook Pro brudt sammen. Reklamationsret?
Hejsa EksperterJeg er den mellem-fornøjede ejer af en MacbookPro der er 1 år og nogle måneder gammel.
I nat brugte jeg den og alt var normalt og den kørte fint. Kl. 2 slukkede jeg den helt normalt og gik i seng. Kl. 10 i morges prøvede jeg at tænde den igen, men skærmen var helt sort, ligeledes var min eksterne skærm der er sat til via DVI-porten i siden.
Jeg ringer til Apple-support, snakker med en gut, vi prøver en 2-3 ting og han fortæller mig at jeg skal tage den hen til en serviceprovider.
Jeg hopper op på min cikkel og hjuler til den nærmeste Humac som på Apples hjemmeside står som Service Provider.
I butikken får jeg den melding at de godt kan sende den til rep. men at det vil koste mig 500,- som jeg så vil få tilbage igen hvis det viser sig der er noget galt. Alternativt kan man få et service-nummer af Apple og så koster det ikke en jante. Jeg gribver telefonen og ringer til Apple, får fat i en gut som jeg snakker lidt med. Imidlertid viser det sig at første gang jeg ringede skulle support gutten have bedt om at få serienummeret på min mac og så skrevet det ind i deres system. Den nye gut vil have vi gennemgår 3-4 ting og det gør vi så. Intet virker. Sort skærm. Han konstaterer den skal til rep og jeg spørger hvem der så skal betale for det da garantien jo er forældet. Han siger mig, jeg siger nej og han stiller mig om til en anden gut fra deres reklamationsafdeling. Vi snakker så og han fortæller mig at jeg skal sende den til rep via Humac. Hvis fejlen har været der fra start af, betaler Apple, ellers skal jeg betale for det.
Nu er det så at jeg tænker, at selvfølgelig har fejlen ikke været der fra start af... Den har jo virket fint indtil i morges, men i og med at jeg ikke har spildt kaffe i den eller kastet rundt med den, eller endda tabt den nogen steder, så vil jeg da mene at de bare skal se og reperare den i en fart for deres regning.
Jeg forstår ikke helt... dækker reklamationsloven ikke hvis skidtet går i stykker inden for 2 år under almindelig brug?