Avatar billede western-amigo Nybegynder
11. november 2008 - 18:36 Der er 1 kommentar

Oprettelse af EU-Selskab

Hej
Jeg er i den (u)heldige situation at jeg i kræft af mit job ret ofte flytter i mellem forskellige lande. Det jeg helt præcist mener er at jeg fx i dag bor i DK, men om 2 måneder flytter jeg til London hvor jeg formentlig kommer til at bo i nogle måneder. Herefter går turen så til enten Norge eller Tyskland, og igen efterfølgende til et andet land, måske Danmark, måske ikke. Så pointen er at jeg flytter på tværs af landegrænser 2-3 gange om året.
Nu til mit spørgsmål:
Jeg vil gerne have oprettet et selskab der skal ''hoste'' alle mine forretningsaktiviteter, men jeg går ikke ud fra at jeg bare sådan lige kan eje og lede et Dansk ApS selskab med bopæl i fx England, uden at det er meget omstændigt. Omvendt går jeg heller ikke ud fra at man sådan lige kan eje og lede et Engelsk ltd eller et tysk Gmbh i mens man bor i et andet land.
Derfor er det jeg leder efter den optimale og mindst administrativt krævende struktur hvor jeg samtidig kan flytte rundt hvordan det passer mig inden for EU. Så derfor vil jeg høre om der er nogen der kan oplyse mig om noget jeg har misforstået, noget jeg bør overveje eller måske ligefrem en specifik virksomhedsform/virksomhedskonstruktion til at gøre livet lettere for mig?

Vigtigt: Jeg er ikke ude på at snyde i skat eller lignende, så derfor leder jeg kun efter 100% lovlige og ''gennemsigtige'' konstruktioner.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. november 2008 - 20:08 #1
Hvis jeg husker ret, kan du oprette et et selskab i Svejts uden at bo der.