Avatar billede chrisroed Novice
28. juni 2001 - 02:22 Der er 14 kommentarer og
5 løsninger

GF2MX max fps =120????

Jeg har problemer med at få udnyttet mit GF2MX ordenligt da jeg ligger på omkring 120 fps i alle de benchmarking-programmer jeg har prøvet. Det er især et problem med Diablo 2, der til tider hakker ekstremt meget og faktisk gør det u-spilbart! I andre spil som f.eks. CS kan jeg sagtens spille uden jeg kan se fejl eller noget i grafikken, og uden det hakker, men når jeg tjekker fps i CS skriver den 25!!!

Jeg ved mit system ikke er det nyeste, men det burde kunne køre diablo 2 problemfrit. jeg har alle de nyeste drivere både til motherboard (VIA 4in1) og grafikkort (Detonator 3). jeg har også prøvet at følge en guide der lå på overclocking.dk om hvordan man øgede sine fps, men det virkede ikke rigtigt.

AMD K6-2 400
192 SDRAM
5 GB UDMA
WinFast GF2MX 32MB
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. juni 2001 - 02:31 #1
Det er din CPU der trækker ned i den overordnede ydelse. Det ser ud som om at du har installeret dit chipsets drivere og grafikortets drivere korrekt. Prøv dog stadig at tjeck om du mangler en AGP-mini-port driver eller lignende.

Hvilket styresystem har du? Windows 2000 har en del problemer med at køre bla. Counter-Strike.
FPS\'en i Counter-Strike burde ligge betydeligt højere. Prøv at køre OpenGL i 800x600 og se om grafikken kører besynderligt. Meld gerne tilbage.

/vh
Simon
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2001 - 02:46 #2
Som nomiz korrekt siger er det din CPU der ikke kan følge med. Diablo2 kører kun i 640x480, derfor har dit grafikkort ingen problemer med at følge med. Jeg skiftede selv fra en K6-2 400 til en Duron 650@950, og Diablo2 kørte lige pludseligt helt godt.
Avatar billede chrisroed Novice
28. juni 2001 - 02:47 #3
Jeg kører ME da mit grafikkort konsekvent nægter at virke med D3 drivere i både 2000 og Whistler.
fps i CS tjekkede til et LAN-Party hvor mange andre sad med 80-100+ på maskiner der egentligt ikke var meget hurtigere end min. selvom deres fps var højere så kunne jeg kun mærke forskel når der var flere end 16+ spillere i et spil!! som sagt så har jeg ingen problemer med CS det er faktisk kun D2 (og Black & White, men det havde jeg heller ikke regnet med at kunne spille!!!!) i D2 hakker det nogle gange uden der er andre monstre på skærmen!!!
Avatar billede chrisroed Novice
28. juni 2001 - 02:50 #4
jeg ved min cpu ikke er særlig hurtig, men jeg har en anden pc der kører med PII 350, 64 SDRAM, 8 MB SpeedStar ?!? og selv når jeg spiller online så hakker det mindre end på min anden!!!
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. juni 2001 - 02:53 #5
Det lyder mystisk. Har du tjekket om du har installeret agp-driver, som jeg skrev?
Avatar billede chrisroed Novice
28. juni 2001 - 02:55 #6
det ved jeg har gjort.
jeg har efterhånden formateret min computer så mange gange at jeg har lavet en CD med alle de drivere etc. jeg skal bruge er på incl. agp-driverne!
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. juni 2001 - 02:58 #7
Prøv at kør en 3dMark2000 og vend tilbage med resultatet. Så kan vi konkludere om der er noget i vejen med maskinen, eller om det ganske enkelt bare er opsætningen i spillene
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. juni 2001 - 02:59 #8
Avatar billede chrisroed Novice
28. juni 2001 - 03:01 #9
Er det i orden hvis jeg bruger 3DMark2001 istedet?!?
jeg vender tilbage i morgen med resultater!
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. juni 2001 - 03:02 #10
Ja, det kan du også godt
Avatar billede cny Nybegynder
28. juni 2001 - 21:44 #11
Hvilken AGPx kører GF2MX med ? Skulle helst køre AGPx2 eller AGPx4.
Har du de nyeste patches til spillene ?
Har du kigget på spil producentens hjemmeside for problemer med din PC\'s hardware ?
Avatar billede vuffe Nybegynder
01. juli 2001 - 17:56 #12
slå alt Vsync eller synkronisering fra!
Avatar billede teknik Juniormester
14. juli 2001 - 23:05 #13
Enig med Nomiz..m.fl.
Det er din CPU, som er for \"sløv\"...
At problemet er udtalt i DiabloII skyldes at DiabloII ikke har en \"ægte\" 3D motor...Det er et 2D spil som der pyntes lidt på med nogle få 3D effekter, men da \"motoren\" i spillet er 2D, så ligger hovedparten af billedberegningsarbejdet hos CPU\'en...
Det er den samme problematik, som plagede DeltaForce 2. (mens DF3 kører ægte 3D)

Da dit system er \"for gammelt\", så har det heller ikke AGPx4 understøttelse, sandsynligvis kun AGPx1, det er en af kilderne til den lidt lave framerate i CS, som jo er et \"Ægte\" 3D spil, hvor det er grafikkortet, som er flaskehals.

Faktisk, så lyder 25 FPS ret sandsynligt med et system som dit....
-Hvis du får 120FPS i noget som helst testprogram, så smid det testprogram over højre skulder, for det er der ikke meget \"virkelighed i\"

Jeg har kørt flere sammenlignende tests af PII og K6-II,
og en 300PII banker altså let en 500K6-II i spille-ydelse, når der bruges Nvidia baserede grafikkort. Det er det som er forklaringen på at den \"lille\" PC arbejder bedre.
- Et lidt mystisk problem, som da også forsvandt, da Athlon kom på banen.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede mfalkh Nybegynder
21. juli 2001 - 17:37 #14
En p2 er en klart hurtigere processor end en k6-2. K6 har en elendig floating point som du bruger meget i spil. Selv en gammel pentium mmx er klart bedre end en k6 mht. FPU. Derudover har p2 512 kb level2 cache som kører 175 mhz, som geforce kort elsker....Smid rammen i p2\'eren og brug den k6\'eren til noget andet..

Blot en lille kommetar..

Mvh
Avatar billede genie Nybegynder
15. august 2001 - 12:18 #15
Sidder og spiller Diablo 2 på min Celeron 266
så det kan da på ingen måde være hans CPU der er for lille.................
Avatar billede cooliceman Nybegynder
23. august 2001 - 16:49 #16
prøv at overclocke din cpu til 500 mhz eller sådan noget
Avatar billede cny Nybegynder
23. august 2001 - 23:57 #17
Genie, det er selve K6-2 der er noget skod. En K6-2 400 Mhz kan ikke hamle op med Celeron ved langt mindre Mhz.

Derfor ser du også at et spil som Serious Sam kræver mindst en K6-3 400 Mhz (storebror til K6-2) mens spillet kun kræver en Celeron/Pentium 2 med 300 Mhz.

Genie prøv at læse hvad andre skriver, langt de fleste ved hvad de skriver om.
Avatar billede genie Nybegynder
31. august 2001 - 13:44 #18
CNY, hmmmm..... Nu sidder jeg hos en kammerat der har AMD k6-2 266/66 Mhz. Først og fremmest spiller han også Diablo 2 uden problemer men
samtidig viser en benchmark en bedre rating af
Amd k6-2 266/66 Mhz Vs. Intel Celeron 266/66 Mhz.
Ifølge Intel\'s Icomp cpu test hvilket er en kom-bineret rating af integer, floating point m.m.
har Amd en rating på 745 mod Intel\'s 550.

http://www.cpuscorecard.com/

Avatar billede teknik Juniormester
01. september 2001 - 19:39 #19
>>genie
Du er åbenbart svær at overbevise.
Korrekt at K6\'ern kunne lave flere FPU kalkulationer end den tilsvarende Intel CPU...
Men ikke så relevant, når den ikke kunne omsætte denne styrke til egentlig systemperformance.
...nu tager det jo lidt lang tid at grave de ret så bedagede benchmarks frem...
Men prøv at checke denne side, hvor der er en sammenligning af K6-II, PII og Celeron...
http://www6.tomshardware.com/cpu/99q1/990114/celeron-07.html
Bemærk hvordan den hurtigste AMD får hjul af den langsomste Intel !!!
Det er det vi taler om.

Som tidligere nævnt er forskellen udpræget når der er tale om et Nvidia baseret grafikkort, men da de længe har siddet på grafikkortstronen mht. pris/ydelse, så er det jo et ret så relevant valg.
-Og da også - lige præcis - i tilfældet chrisroed.

..du nævner intet om, om hvilke grafikkort der er i de to maskiner du sammenligner, men det har altså mega meget indflydelse på grafikydelsen i spil.

K6\'eren har (hvad der også er en \"offentlig hemmelighed\") altid fungeret væsentligt bedre sammen med et 3Dfx baseret kort, så jeg vil tillade mig at gætte på, at din kammerat har Voodoo.

mvh
Teknik