Avatar billede webbygger Nybegynder
10. november 2008 - 16:59 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Konventering af dato

Jeg er ved at hacke et module, det viser desværre ikke datoen - langt om længe har jeg fået den til at vise datoen og den ser eks. 2008-11-09 18:09:21 (sådan bliver den indsat til databasen) - men jeg ønsker den vist sådan her 09-11-2008 18:09!

Jeg har prøvet utal af forskellige forsøg på at konventer dato, men jeg har desværre ikke den store viden angående PHP!

Udtræksiden ser således ud:

class modJomLatestHelper
{
    function getList(&$params)
    {
        global $mainframe;

        $db            =& JFactory::getDBO();
        $user        =& JFactory::getUser();
        $userId    = (int) $user->get('id');

        $count            = (int) $params->get('count', 5);
        $displayLen = (int) $params->get('displayLen', 50);
        $titleLen  = (int) $params->get('titleLen', 50);

        $query = "SELECT a.id, a.contentid, a.comment, a.name, a.date, b.title, b.sectionid, b.title,
            CASE WHEN CHAR_LENGTH(b.alias) THEN CONCAT_WS(':', b.id, b.alias) ELSE b.id END as slug,
            CASE WHEN CHAR_LENGTH(cc.alias) THEN CONCAT_WS(':', cc.id, cc.alias) ELSE cc.id END as catslug
            FROM #__jomcomment as a , #__content as b
            INNER JOIN #__categories AS cc ON cc.id = b.catid
            INNER JOIN #__sections AS s ON s.id = b.sectionid
            WHERE a.published=1 AND b.id=a.contentid
            ORDER BY a.id DESC";
        $db->setQuery($query, 0, $count);
        $rows = $db->loadObjectList();
        $list    = array();
        $i    = 0;

        foreach($rows as $row) {
            $list[$i]->link = JRoute::_(ContentHelperRoute::getArticleRoute($row->slug, $row->catslug, $row->sectionid));

            $row->comment = jcStripBbCode($row->comment);
            $comment = modJomLatestHelper::_wrapText($row->comment, $displayLen);

            $comment = jcTransformDbText($comment);
            $comment = jcDecodeSmilies($comment);
            $list[$i]->comment = $comment;
            $list[$i]->name = jcTransformDbText(jcTextWrap($row->name, $nameLen));

            $list[$i]->dato = ($row->date);
            $list[$i]->title = jcTransformDbText(jcTextWrap($row->title, $titleLen));

            $i++;
        }

        return $list;
    }

Visningsiden således:

<?php
// no direct access
defined('_JEXEC') or die('Restricted access');
?>
<ul style="overflow: hidden" class="jomlatest<?php echo $params->get('moduleclass_sfx'); ?>">
<?php foreach ($list as $item) :  ?>
    <li class="jomlatest<?php echo $params->get('moduleclass_sfx'); ?>">
        <a href="<?php echo $item->link; ?>" class="jomlatest<?php echo $params->get('moduleclass_sfx'); ?>">
            <?php echo $item->title ?></a>
        </a>
        Kommentaret af <?php echo $item->name ?>
        tilføjet den <?php  echo $item->dato ?>
        <p><?php echo $item->comment ?></p>
    </li>
<?php endforeach; ?>
</ul>

Sidder der én der ude med løsningen?????

Hilsen Per
Avatar billede w13 Novice
10. november 2008 - 17:54 #1
Måske hvis du retter:

<?php  echo $item->dato ?>

til:

<?php  echo date('d-m-Y H:i', $item->dato) ?>
Avatar billede w13 Novice
10. november 2008 - 17:55 #2
Det kan selvfølgelig også gøres her i stedet:

$list[$i]->dato = ($row->date);

som du retter til:

$list[$i]->dato = date('d-m-Y H:i', ($row->date));

Så vil alle datoer ligge i rigtigt format, når du henter dem.

Hvis min kode altså virker. =)
Avatar billede w13 Novice
10. november 2008 - 17:59 #3
Her er et svar, hvis min kode konveRterer datoen korrekt. =)
Avatar billede webbygger Nybegynder
10. november 2008 - 21:52 #4
Hej w13

Begge dine script viser det samme resultat - nemlig 01-01-1970 01:33. Så selve datoformat er ok, men datoen er desværre ikke den rigtig :o(
Avatar billede w13 Novice
10. november 2008 - 22:18 #5
Hmm. Nej, så er det fordi datoen ikke er i UNIX Timestamp-formatet.
Avatar billede w13 Novice
10. november 2008 - 22:20 #6
Prøv så at rette:

$query = "SELECT a.id, a.contentid, a.comment, a.name, a.date, b.title, b.sectionid, b.title,
            CASE WHEN CHAR_LENGTH(b.alias) THEN CONCAT_WS(':', b.id, b.alias) ELSE b.id END as slug,
            CASE WHEN CHAR_LENGTH(cc.alias) THEN CONCAT_WS(':', cc.id, cc.alias) ELSE cc.id END as catslug
            FROM #__jomcomment as a , #__content as b
            INNER JOIN #__categories AS cc ON cc.id = b.catid
            INNER JOIN #__sections AS s ON s.id = b.sectionid
            WHERE a.published=1 AND b.id=a.contentid
            ORDER BY a.id DESC";

til:

$query = "SELECT a.id, a.contentid, a.comment, a.name, UNIX_TIMESTAMP(a.date) AS date, b.title, b.sectionid, b.title,
            CASE WHEN CHAR_LENGTH(b.alias) THEN CONCAT_WS(':', b.id, b.alias) ELSE b.id END as slug,
            CASE WHEN CHAR_LENGTH(cc.alias) THEN CONCAT_WS(':', cc.id, cc.alias) ELSE cc.id END as catslug
            FROM #__jomcomment as a , #__content as b
            INNER JOIN #__categories AS cc ON cc.id = b.catid
            INNER JOIN #__sections AS s ON s.id = b.sectionid
            WHERE a.published=1 AND b.id=a.contentid
            ORDER BY a.id DESC";
Avatar billede webbygger Nybegynder
10. november 2008 - 22:29 #7
SUPER w13 - tak for hurtig Ekspert hjælp
Avatar billede w13 Novice
10. november 2008 - 22:30 #8
Og tak for points! :)