Avatar billede vikingen Nybegynder
09. november 2008 - 17:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Min com går i hak

mit problem er at når jeg tænder min computer op, kommer jeg ind på mit skrivebord og efter 30 sek går den i hak og jeg kan overhovedet ikke gøre andet end at slukke på knappen. når jeg så vil genstarte tænder computeren men kommer aldrig videre den står bare og kører. Den vider ikke noget på skærmen og mit tastetur tænder aldrig.
Avatar billede haverslev Novice
09. november 2008 - 17:54 #1
XP ?
Genroprettelseskonsol i xp:
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu:  chkdsk c: /p /r  (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter

Vista?
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://xphelpandsupport.mvps.org/vista_repair_yuor_computer_options.htm&sa=X&oi=translate&resnum=5&ct=result&prev=/search%3Fq%3DDVD%2Breparer%2Bvista%2Bvejledning%26hl%3Dda%26sa%3DG
Avatar billede vikingen Nybegynder
09. november 2008 - 18:02 #2
Det er xp.
Problemet er at den aldrig kommer til der hvor jeg kan boote på cden.
andre gange kommer jeg ind på skrivebordet også går den i hak :(
Avatar billede haverslev Novice
09. november 2008 - 18:35 #3
Hvis din pc står til 1.boot i bios, så skal den starte op på xp cd`en
Det er dog muligt at du har en boot menu på din maskine, så der skal du trykke på f.eks F11 eller F12 for at få den frem under opstarten
Når den så booter på cd, så skal du huske at trykke på en tast, når den skriver det på skærmen.
Avatar billede vikingen Nybegynder
09. november 2008 - 18:37 #4
jamen der kommer aldrig noget op på skærmen ikke engagn bios eller noget som helst
Avatar billede haverslev Novice
09. november 2008 - 18:52 #5
Kan du ikke komme i bios?
Tryk på "Delete" knappen (DELL PC = F2) under opstart for at komme i Bios. Når du er inde i bios menuen, så tryk på F9 for load af default/optimized settings, klik herefter på F10 for at gemme/save (Y/J)

Ps du skriver jo : "mit problem er at når jeg tænder min computer op, kommer jeg ind på mit skrivebord"
Avatar billede vikingen Nybegynder
09. november 2008 - 18:57 #6
ja det er nogle gange. men det er den helt stoppet med nu ?
- Nu kan jeg bare hører at min computer kører, og der sker bare nada på min skærm overhovedet. ikke engang det aller første der sker bare ikke en skid `?
Avatar billede haverslev Novice
09. november 2008 - 19:07 #7
ok, så er det straks værre - prøv at fjerne alt 220V og fjern det lille bundkort batteri i et par minutter.
det kan dog også være din strømforsyning der er stået af (selvom nogle ting lyder til at køre) så tjek at der f.eks er gang i div. blæsere, der f.eks er lys på bundkortet osv.
Avatar billede vikingen Nybegynder
09. november 2008 - 19:34 #8
Blæserne kører men der er ikke noget lys og det tror jeg aldrig der har været ;S
- Men jeg prøver mig frem tak for det ?
- - Hvordan giver jeg point eller lukke det eller ?
Avatar billede haverslev Novice
09. november 2008 - 19:39 #9
Avatar billede vikingen Nybegynder
09. november 2008 - 19:54 #10
Super tak for hjælpen, jeg ser om det virker;D