Avatar billede nizax Nybegynder
09. november 2008 - 16:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Geninstallerede Win XP og nu ingen lyd!

Hey eksperter!

HJÆLP! Jeg formaterede lige min comp da jeg synes det var ved at være tid til at starte forfra og få ryddet lidt op.

Hele installationen forløber uden problem, men da jeg når til at installere mit bundkort og installationen kommer til mit lydkort, kommer den bare med fejlen:
"ExitError:Error=Dette system understøtter ikke den driver, du prøver at installere".

Mit bundkort er fra Intel og hedder DP35DP (http://support.intel.com/support/motherboards/desktop/dp35dp/)

Jeg har prøvet at hente alle nye drivers, men får stadig den samme besked.
Har ellers aldrig haft problemer med det før.

Håber i kan hjælpe, og hvis i skal bruge flere informationer må i bare sige til, så ser jeg havd jeg kan gøre.

Thomas
Avatar billede haverslev Novice
09. november 2008 - 16:32 #1
Når du har install. XP, har du så som det første installeret chipset driveren og derefter lysdriveren ?? - hvis ikke så gør det, for en del audio drivere kan ikke installeres før chipsettet er install.
http://downloadcenter.intel.com/filter_results.aspx?strTypes=all&ProductID=2782&OSFullName=Windows*+XP+Professional&lang=eng&strOSs=44&submit=Go%21#DRV
Avatar billede haverslev Novice
09. november 2008 - 16:33 #2
lysdriveren = LYDdriveren (AUDIO)
Avatar billede nizax Nybegynder
09. november 2008 - 16:47 #3
ja, det sker helt af sig selv nåt jeg smider cd'en i til bundkortet... den starter bare fra en ende af.
Avatar billede haverslev Novice
09. november 2008 - 16:58 #4
Først, sluk lige computeren og fjern al strøm fra den i ca. ½ minut.

Derefter starter du den og går i BIOS og lav en "reset":
Tryk på "Delete" knappen (DELL PC = F2) under opstart for at komme i Bios. Når du er inde i bios menuen, så tryk på F9 for load af default/optimized settings, klik herefter på F10 for at gemme/save (Y/J)
Avatar billede nizax Nybegynder
09. november 2008 - 17:11 #5
og så prøver jeg bare at kører chipset install. og derefter AUDIO install?
Avatar billede nizax Nybegynder
09. november 2008 - 17:16 #6
Desværre... Fejlen kommer stadig.
Avatar billede nizax Nybegynder
09. november 2008 - 17:17 #7
Det virker måske lidt som om der ikke er noget lydkort... Men jeg har jo lige brugt det for et par timer siden, før jeg lavet ny install. af XP.
Avatar billede dkge1 Nybegynder
09. november 2008 - 17:33 #8
Jeg har været ude for det samme for et par år siden.
Det var en lyddriver der manglede,den hentede jeg så ude
på nettet og gemte i en mappe kun til drivere,så efter
den gang gemte jeg alle mine drivere i en mappe,inden jeg
formatered windowsxp,jeg bruger et program der hedder:
Driver Magician,det kan lave backup og igen installere
alle drivere i løbet af ingen tid.Få fat i det når du
har fået det hele til at køre.
Ps:Har du ikke en skive med de gamle drivere fra da du fik
din pc?Det var den jeg brugte og så updaterede jeg bagefter.
Avatar billede nizax Nybegynder
09. november 2008 - 17:50 #9
Bruger bare den CD som fulgte ´med mit bundkort, den gang jeg samlede den. Og når den ikke virker, synes jeg det er lidt svært at finde ud af.

Men lyder smart...
Avatar billede haverslev Novice
09. november 2008 - 18:49 #10
kig under under punktet Troubleshooting:
Audio Drivers Fail to Install

http://support.intel.com/support/motherboards/desktop/sb/CS-020642.htm#driversfail
Avatar billede nizax Nybegynder
12. juni 2009 - 17:23 #11
Lukker den her...
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2009 - 17:39 #12
Du skal lige skrive hvad der er løsningen