Avatar billede mollebob Nybegynder
07. november 2008 - 10:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Manglede komponent til at installere XP!

Hej. Ved ikke om det er det rette sted, men:

Jeg købte en eee pc 900 i sommers, den bliv født med Xandros. Samme dag som jeg fik den installerede jeg "Ubuntu eee 8.04" på den. Og nu er jeg blevet træt af Linux, og vil tilbage til det jeg kender: Windows XP!

Jeg har prøvet at lave en USB-boot, men når jeg sætter den i pc'en og den begynder at indlæse installations filerne, kommer denne fejlmeddeles op:
http://mortenwebsite.mono.net/upl/9663/IMG1485l.JPG
Jeg fyldte denne guide som Jonas fra www.owner.dk har oversat. Han siger så at grunden til at jeg ikke kan komme vidre, er at jeg mangler en komponent som han siger jeg har slettet? Han kan desvære ikke hjælpe mig da han ikke kan huske hvad han tilvalgte, og ikke har sin eee mere.. nå..
Her er hvad der er blevet skrevet: http://www.owner.dk/installer-windows-xp-fra-en-usb-pen#comment-862

Jeg har så købt en IDE-adapter til at sætte til et cd-rom drev. Men der få jeg samme fejlbesked!

Er der nogle der hvad hvordan jeg får det manglede komponent tilbage igen?
Ide- tænkte på: Hvis jeg geninstaller "Xandros" men den genopretnings dvd der fulgte med eee'en, vil komponentet så blive gendannet igen?

Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe.. På forhånd tak!

Venlig hilsen
Morten
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2008 - 11:10 #1
Det skyldes, at din XP cd IKKE er med minimum Service Pack 2.
Den kræves for at kunne installere på din maskine, da der er forskellige driver på den, i forhold til XP uden service pack
Så få en XP SP2 cd eller lav en slipstreamed version.
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2008 - 11:19 #2
se f.eks her, samme problem (nr.2)
http://www.zepto.dk/Information/Default.aspx?informationid=253

Du kan se en slipstream vejledning her:
http://www.eksperten.dk/spm/834911
Avatar billede mollebob Nybegynder
07. november 2008 - 11:29 #3
Hej Haverslev!

Takker mange gange, det var herligt!
Jeg kigger det lige det igennem og prøver det. -Hvis det så virker får du point!! :D
Avatar billede mollebob Nybegynder
07. november 2008 - 17:29 #4
Så Er der point - Det virker! Tusind tak!