Avatar billede peterbusk Nybegynder
07. november 2008 - 10:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke synkronisere tid fra internettet (time server)

Serveren gik ned i weekenden og har efterfølgende fået nyt bundkort. Den har siden da ikke kunne synkronisere tide fra internettet. Den er opsat til at benytte følgende time server:

C:\>net time /querysntp
The current SNTP value is: ntp.inet.tele.dk
The command completed successfully.

Jeg kan godt pinge ntp.inet.tele.dk.

I Eventloggen kommer følgende besked:

The time provider NtpClient cannot reach or is currently receiving invalid time data from ntp.inet.tele.dk (ntp.m|0x0|10.0.0.9:123->193.162.159.194:123).

Et par minutter efter kommer denne meddelelse

Time Provider NtpClient: No valid response has been received from  manually configured peer ntp.inet.tele.dk after 8 attempts to contact it. This peer will be discarded as a time source and NtpClient will attempt to discover a new peer  with this DNS name.
Avatar billede riversen Nybegynder
07. november 2008 - 10:22 #1
prøv at tilføje ,0x1 (komma nul x et) efter servernavn og genstart
Avatar billede peterbusk Nybegynder
07. november 2008 - 10:38 #2
Det bliver du nødt til at uddybe?
Avatar billede riversen Nybegynder
07. november 2008 - 12:23 #3
Avatar billede peterbusk Nybegynder
07. november 2008 - 12:45 #4
Tak for det.

RESOLUTION
To resolve this problem, configure Windows Time to use client mode when it synchronizes with the time server. To do this, follow these steps:1. Click Start, click Run, type cmd, and then press ENTER.
2. At the command prompt, type the following commands in the order that they are given. After you type each command, press ENTER. • w32tm /config /manualpeerlist:NTP_server_IP_Address,0x8 /syncfromflags:MANUAL
• net stop w32time
• net start w32time
• w32tm /resync
Avatar billede peterbusk Nybegynder
07. november 2008 - 12:45 #5
Smid lige et svar.
Avatar billede riversen Nybegynder
07. november 2008 - 13:33 #6
behold dem bare.
Avatar billede peterbusk Nybegynder
10. november 2008 - 08:53 #7
Takker