Avatar billede underpass Nybegynder
06. november 2008 - 14:35 Der er 4 kommentarer

Kan ikke printe 'direkte' fra InDesign CS3 til Acrobat Distiller

Problemet er at Distiller ikke dukker op i PPD listen når jeg vil printe et job fra InDesign CS3.
Her er kun AdobePDF 8.0 - en fysisk netværksprinter og sørme AdobePDF 8.0 en gang til.

Vil gerne have Distiller til at være default tilstede i den liste hver gang Indesign åbnes og jeg vil printe.
Hvordan gøres dette?
Avatar billede prodic Mester
06. november 2008 - 14:44 #1
Du kan via en lille omvej opnå det samme.
Lave et printpreset baseret på AdobePDF8.0 og under Setup->Preferences ændre Default Settings til den ønskede profil(joboptions).
På den facon slipper du for at køre ps-filen gennem distilleren efterfølgende.

Ovenstående er selvfølgelig kun et trick hvis du har behov for at lave en pdf-fil direkte og ikke skal anvende ps-filen i sig selv.
Avatar billede underpass Nybegynder
06. november 2008 - 15:17 #2
Setup > Preferences siger du - fra hvilket program?
Avatar billede prodic Mester
06. november 2008 - 15:33 #3
Det er i InDesign's PrintPreset dialog-boks.
Avatar billede underpass Nybegynder
06. november 2008 - 16:33 #4
Takker - det kunne måske også virke - tester lige asap:-)