Avatar billede michaelthomsendk Nybegynder
05. november 2008 - 16:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ISS og MS SQL server på hver sin maskine

Har asp side der kører fint når ISS og SQL er på samme server; Men nu ønsker jeg asp-siden henter data på en MS SQL server der ligger på en anden fysisk server, men det kan den ikke.
Hvad skal der stilles på for at give IIS'en mulighed for at se en SQL server?
Må lige sige at mit windows program, godt kan se den "fremmede" SQL server fra IIS-maskinen.
Har samme problem med en Web-service.
På forhånd tak.
Avatar billede jokkejensen Novice
05. november 2008 - 16:48 #1
Det er ikke i IIS, hvordan ser din connections string ud i din asp webapp ?

/J
Avatar billede michaelthomsendk Nybegynder
05. november 2008 - 17:08 #2
minDb = "Provider=SQLOLEDB; Data Source=MTsDell\SQL2005; Database=TestDb1; UID=wwwUser; PWD=kode;"
Avatar billede jokkejensen Novice
05. november 2008 - 17:23 #3
er MtsDell tilgængelig fra serveren med IIS ?

Kan du tilgå SQL server fra IIS server med det Netbios name ?

/JJ
Avatar billede michaelthomsendk Nybegynder
05. november 2008 - 17:50 #4
Ja det skulle jeg mene, men er ikke helt sikker på hvordan det testes.
De kan se hinanden i stifinder og det tilsvarende Windows program kan tilgå data (bruger dog sqlserverclientalias).
ping MTsDell virker.
Avatar billede michaelthomsendk Nybegynder
11. november 2008 - 18:46 #5
Jeg lukker nu *S*