Avatar billede cbedb Mester
04. november 2008 - 16:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lukning af XP home

Hej
Kan nogle svare på hvorfor det tager lang tid, fra jeg i start luk computeren, til til menuen kommer frem med luk eller genstart det tager op til 5 min
Avatar billede casper_rasmussen Nybegynder
04. november 2008 - 16:44 #1
du har lagt for meget skræmmel på din pc ellers er din harddisk defekt

men normal vil det tage 30sec at opstarte en pc 10-15sec for at lukke ned.

prøv evt. en geninstalation af dit styresystem.
04. november 2008 - 19:25 #2
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.
Avatar billede Jensen DK Novice
05. november 2008 - 07:49 #3
Hvis computeren er lang tid om at lukke ned, skyldes det sandsynligvis at XP er indstillet til at tømme sidefilen (Pagefile) hver gang computeren lukker. Det kan du ændre på den måde her:
Klik på Start - Kør, skriv: regedit.
Klik dig ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management
Vælg - ClearPageFileAtShutdown - til højre
Højreklik og vælg - Rediger
Sæt værdien til 0 (nul)
Hvis du vil aktivere den igen, sætter du værdien til 1

Genstart computeren et par gange.
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2008 - 10:33 #4
cbedb hvis du kommer på banen så har jeg muligvis løsningen, har lige været ude for det samme med en PC som var inde til eftersyn.
Avatar billede cbedb Mester
29. november 2008 - 10:45 #5
silibors hjalp