Avatar billede keyblade Nybegynder
03. november 2008 - 13:29 Der er 8 kommentarer

Nexus A15 problemer

Hej,

Jeg har lige fået min bærbar med posten i lørdags, en nexus a15 fra Zepto.
Jeg har selv installeret vista ultimate 32 bit på den, og med besvær fået installeret drivere. (Man kunne ikke installere den der fulgte med, så jeg var nød til at finde de enheder der var problemer med under enhedsadministration og trykke "Opdater driver"/"Søg på harddisken"(jeg havde lagt dem i en mappe))

Men, efter at de kom på så kan bærbaren ikke gå i Sleep(kan ikke huske hvad det præcist hedder på dansk), og skærmen er ikke slukket når den "vågner" op igen men meget sort, det er næsten fuldstændigt umuligt at læse noget som helst på skærmen.

Den eneste løsning er at slukke og genstarte, så virker skærmen fint igen.

Jeg har lagt mærke til, at de ikoner der dukker op når man trykker på Fn+Fx ikke længere dukker op, og nogle af dem ikke virker.

Fn+F1 (Sleep) - Virker
Fn+F2 (Bluetooth) - Virker ikke; der er ikke bluetooth i (dog INTET ikon længere! det var der før sleepproblemet)
Fn+F3 (Skærmtingest) - Tror jeg virker, jeg har kun HDMI udgang så har ikke testet.
Fn+F4 "Lys"(sol ikon) - IKON vises ikke, ingen effekt at bruge den
Fn+F5 samme som f4, bare op/ned
Fn+F6 Webcam; ved ikke om den virker
Fn+F7 Virker ikke, skulle slå touchpad fra
Fn+F8 Lynikon; aner ikke hvad den er til
Fn+F9 Lyd slå fra; virker INTET IKON VISES
Fn+F10 lyd ned virker INTET IKON VISES
Fn+F11 Lyd op virker INTET IKON VISES
Fn+F12 Slå dioder fra

Der var ikon på nogle af dem førhen, nu er der ingen. (De blev vist på midten af skærmen).

Håber der er nogle der kender til sådan problemer. Det er en Nexus A15 fra Zepto, skulle mene der er et Mobile Intel® 4 Series Express Chipset Family chipset i (ikke sikker!)

Mvh Martin
Avatar billede haverslev Novice
03. november 2008 - 13:36 #1
Avatar billede mbd77 Nybegynder
03. november 2008 - 13:40 #2
Hejsa.

Kunne godt lyde som noget ACPI (Advanced Configuration and Power Interface), og der skal man som regel opdatere driverne til chipsettet (Som haverslev ganske rigtigt foreslår).
Avatar billede keyblade Nybegynder
03. november 2008 - 16:21 #3
Ja; jeg gik igang fra en ende af med en liste fra Intel selv, og opdaterede driversne manuelt under enhedshåndtering som på den liste. Det virkede hvilket den installer der fulgte med zepto ikke gjorde. Den virker nu, da den tjekker om de er installeret i forvejen - hvilket de jo nu er - og ser at driversne er OK. (Den fejlede med "Unknown Error" før)

Har på mystisk vis fået ikonerne i midten til at virke: dvs. jeg kan nu se jeg ændrer på lydstyrke når jeg bruger FnF9/F10 osv.
Skærmen er stadig sort, når den vågner op efter standby: men ikke slukket, MEGET utydeligt på skærmen.
Under nVidias panel, fik kæmpet mig derfrem, ser det ud til at gamma/lys osv. sidder normalt og lysstyrke knapperne har stadig ingen effekt (er ikke sikker på om de skulle gøre det, dog ret sikker på skærmen ikke skal gøre det den gør :))
Avatar billede haverslev Novice
03. november 2008 - 16:52 #4
Har du tillige hentet denne?
Kan se i loggen, at der er forskellige rettelser.
ftp://ftp.zepto.dk/Notebooks/Nexus_A15/Drivers/Vista/32bit/08_ZeptoMobileUtilities/

Har du wæret omkring windows update og hente de opdateringer der!

Prøv tillige at gå på Nvidia og klik på knappen "Graphics drivers" og se om der skulle være en opdateret driver til dit grafik
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
Avatar billede keyblade Nybegynder
03. november 2008 - 17:20 #5
Ja; jeg har hentet chipset installeren og ZeptoMobileUtilities fra deres FTP.

Vista er også opdateret med det hele - bortset fra ekstra sprogpakker da jeg ikke gider have dem på.
Avatar billede keyblade Nybegynder
03. november 2008 - 22:20 #6
Hibernation så ud til at virke fint tidligere idag.
Avatar billede haverslev Novice
04. november 2008 - 10:17 #7
Tror lige vi skal have en opsummering på, hvad der virker / ikke virker pt. efter de forskellige tiltag :)
Avatar billede keyblade Nybegynder
04. november 2008 - 19:58 #8
Sleep virker ikke: Sort skærm når den er klar (og der bliver den), er nød til at slukke/tænde for at få en normal skærm igen.

Tilsyneladende så kan vista ikke tænde uden strøm på - den fryser under startuppen.