Avatar billede heavybreezer Nybegynder
02. november 2008 - 11:59 Der er 7 kommentarer

Feedback på design

Hej eksperter,

Jeg søger feedback på det foreløbige design på min hjemmesider.
Kun konstruktiv kritik tak.

www.tommyarildslund.com/web
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2008 - 19:31 #1
Din forside (og flere andre) er for lang i forhold til, hvad indholdet fylder. På min skærm kan man se så godt som hele siden i browservinduet uden at være nød til at scrolle ned på siden. Det er godt! Men alligevel er siden så lang, at man kan scrolle længere ned, hvor der bare er tomt ubrugt plads.

Jeg regner med, at teksterne ikke er færdige endnu, så det vil jeg ikke kommentere på.

Det ser godt og enkelt ud - og jeg kan lide opbygningen/designet. Og jeg kan godt lide den måde du har tænkt dig at opbygge teksterne på; nemlig ved fx at angive overskrifterne som "The Past", "The Present" og "The Future" :) Men når du tilbyder webdesign, så bør det nok fremgå lidt tydeligere på forsiden? Og de store billeder, som naturligvis er ganske flotte, bør præsentere det, du laver, frem for blot at skabe stemning på siderne efter min mening.

Men et ganske godt website.

  // Steeven
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
02. november 2008 - 21:36 #2
Tusind tak for svaret! Du har ret i at siden er for høj i forhold til indholdet, en mindre fejl jeg har glemt at rette. Du har ret i, at indholdet endnu ikke er færdigt.
Jeg vil tage kritikken til mig og ændre på de store billeder så der vises noget relevant i stedet. Det er rart med konstruktiv kritik, så man får set det fra et andet perspektiv. Mange tak :)
Avatar billede zips Juniormester
02. november 2008 - 21:53 #3
Alt for store billeder, gider ikke scrolle en halv side ned for at se hvad der stå på siden :)

Og så er der lige de få med IE6 som jeg altid tester i, brug dette http://homepage.ntlworld.com/bobosola/ png fix så de også er transparente i IE6

Prøv at se siden i 1024x768 her er der scroll til siden fordi siden er for bred, da mange stadig køre med denne skærmopløsning er det bedst at den passer som minimum til denne størrelse.
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
02. november 2008 - 22:19 #4
Angående png-problemet, så vidste jeg ikke at der stadig var nogen der ville være bekendte at bruge IE6, eller bare IE i det hele taget ;-) Men du har ret, jeg bruger fixet, så alle kan få glæde af pngs egenskaber.

Hvad angår opløsningen og størrelsen af billederne, så ville det nok være hensigtsmæssigt at skalere de store billeder lidt længere ned. For horisontal scroll er ganske enkelt ikke acceptabelt.

Så mange tak! Det er dejligt at høre ting som kan og skal forbedres.
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2008 - 22:27 #5
Det er nu ikke alle, der er enige i, at IE ikke kan bruges - selvom benyttelsen af den er blevet mindre.
Lidt statistisk...:
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

Hvis du kun optimerer til Firefox, så mister du godt 50% af dine besøgene.

  // Steeven
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
02. november 2008 - 23:06 #6
Jeg takker for linket, lidt statistik er altid rart :-)
Jeg var klar over at mange havde IE installeret, da den jo følger med Windows, men at folk valgfrit forsat bruger den, er mig en gåde. Men klart, siden skal ikke optimeres sådan at kun enkelte browsere viser siden korrekt.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2010 - 22:38 #7
Skal vi få lukket spørgsmålet...