Avatar billede fizk Nybegynder
01. november 2008 - 23:57 Der er 10 kommentarer

Trådløs router med usb-tilslutning

Jeg har lige fået den (synes jeg selv) geniale ide at jeg godt kunne tænke mig en trådløs router hvor man kan tilslutte en usb-enhed, f.eks. en ekstern harddisk så vi her i huset har en fælles harddisk vi smide vores ting over på og vi ikke er afhængige af at vores maskiner skal være tændt for at kunne komme til hinandens filer.

Er det noget der findes - evt. nogen der har nogen erfaring eller anbefalinger på området?
Avatar billede stry Nybegynder
02. november 2008 - 13:29 #1
Denne kan hvad du efterspørger -og der er garanteret flere derude:

http://www.dlink.com/products/?pid=681
Avatar billede jakobcl Nybegynder
05. november 2008 - 09:24 #2
Hej Stry, Godt valg. Du kan bare ikke købe den i Danmark.

Men DIR-855 kan købes i Danmark, og der er der en firmware på vej så du kan sætte en USB HD, Printer osv. på.
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
06. november 2008 - 15:17 #3
Hej jacobcl - Det lyder rigtig godt, da jeg netop har anskaffet mig en DIR-855, fordi jeg troede der kunne kobles ekstern disk på den.
Kan du huske, hvor du har set at der skulle være en ny firmware på vej??
Avatar billede jakobcl Nybegynder
07. november 2008 - 08:18 #4
Hejsa,

Der ligger en på dlink.com, men den må du ikke bruge.
Det er noget der kaldes SharePort, hvor du sætte en printer eller en HD på USB, men den kan kun bruges af en klient ad gangen. Så det bliver ikke en NAS enhed.

Den danske firmware skulle være klar snart. Jeg har link til D-Link Temp FTP, så ligger den her når den er der.
Avatar billede jakobcl Nybegynder
07. november 2008 - 08:19 #5
Men du kan gå på herind og læse om det:

http://support.dlink.com/products/view.asp?productid=DIR-855
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
08. november 2008 - 12:11 #6
Super - tak for info...
Avatar billede fizk Nybegynder
09. november 2008 - 22:57 #7
Dvs. det jeg kan læse ud fra jeres svar, så er det reel set ikke noget på markedet endnu der kan bruges af flere folk, men der skulle være noget firmware på vej, det vides dog ikke hvornår det rent faktisk udkommer...
Hm... Ok, fair nok, så må jeg nok bare vente og se tiden lidt an...
Giv et svar, så kan I dele point hvis det har nogen interesse...
Avatar billede jakobcl Nybegynder
10. november 2008 - 11:28 #8
Hej fizk,

eh...
Når du bruger USB HD, så bliver det en ad gangen på lokal netværket.
Udefra skal det være netværks HD.
Avatar billede fizk Nybegynder
10. november 2008 - 11:44 #9
Arh, ok, så tror jeg nok jeg har haft misforstået princippet med den USB HD på netværket... Så er det jo slet ikke så smart som jeg har gået og troet hidtil...
Avatar billede jakobcl Nybegynder
10. november 2008 - 11:55 #10
Jeg kan tage fejl.
Men har aldrig hørt om det.

Hvordan skal man pege over på USB HD ?