Avatar billede bjss Nybegynder
31. oktober 2008 - 16:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ombytning af bærbar (Købelov)

Hejsa. Jeg købte en bærbar for ca ½ siden i Bilka til 6999,-
Den har været til repration 4 gange. Igår spurgte han så om jeg ville have en ny computer. Det sagde jeg så ja til.
Jeg gik så ind og Radio & Tv afdeling og de gav mig en bærbar der kunne det samme og lidt bedre.
Jeg henter den så i vareudlevering, da jeg kigger på garantibeviset da jeg kommer hjem. Står der 4999,-
Det synes jeg er frækt for de burde så give mig 2000,- retur eller skrive 6999 på garantibeviset.

Mit spørgsmål er, må de godt det. Har jeg krav på at få pengene tilbage?
Avatar billede perj Nybegynder
31. oktober 2008 - 17:35 #1
"de gav mig en bærbar der kunne det samme og lidt bedre.
"
Du kan ikke få både i pose og sæk:-)
Avatar billede thov Forsker
31. oktober 2008 - 17:50 #2
Fin behandling - mange andre steder kræver det trusler og hår på brystet, at få sælgerne til at makke ret :-)

Min et år gamle laptop til 10k kr., kunne 2 mdr. senere erhverves for 8000.- Og med dobbelt så stor harddisk :-(

That's life....
Avatar billede Six Nybegynder
31. oktober 2008 - 19:58 #3
Jeg tror desværre de har retten helt på deres side. Du skulle have ladet købet gå tilbage istedet, for derefter at gå ind og finde den nye bærbare til 4999.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. oktober 2008 - 20:29 #4
Som skrevet, så har du fået det du bad om :)
Nej du her ikke ret til en dekor på 2000 kr.

Du har krav på enten at få ombyttet eller pengene tilbage. Du valgte selv ombytning, men skulle nok have spurgt hvad den anden model kostede først.
Avatar billede geforce3 Praktikant
01. november 2008 - 10:02 #5
I tilfælde af man så beder om penge tilbage, få man så de penge man gav, eller hvad bærbaren er værd i dag?
Avatar billede Six Nybegynder
01. november 2008 - 12:21 #6
Der har du ret til at få hvad der står på din kvittering - men de vil højst sandsynligt sige til dig at du kan få, hvad der vil svare til den aktuelle salgspris. Men det skal man ikke acceptere, man skal have, hvad der står på sin kvittering og ikke en krone mindre :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. november 2008 - 13:25 #7
Han har krav på enten ombytning til tilsvarende produkt eller pengene tilbage - hverken mere eller mindre.

Træls at modellen så falder i pris i melletiden, men husk på det er stadig den vejl. pris der er gældende, så at modellen falder i pris, har intet at sige.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. november 2008 - 13:27 #8
Kommentar: geforce3

Jeg mener ikke købeloven giver dig ret til at fortryde at du har vlgt ombytning i stedet for pengene tilbage, nå du allerede HAR valgt ombytning...
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. november 2008 - 13:31 #9
Kommentar: geforce3

Fortsat...
Du skal have hvad du gav for den.
Avatar billede geforce3 Praktikant
02. november 2008 - 09:37 #10
John -> Ja selvføkgelig - men du skriver "træls at modellen så falder i pris .... " hvis man får tilbage hvad man gav for den i sin tid, er det så ikke kun træls for forhandleren?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. november 2008 - 13:55 #11
"træls at modellen så falder i pris "
Det skulle ikke have været med :)
Avatar billede bjss Nybegynder
03. november 2008 - 11:59 #12
Har idag talt med fobrugerstyrelsen og nogle jurister.
Jeg har fået at vide, at det må de ikke i følge købeloven. Der skal stå samme pris på garantibevis som førstepris. Ellers skal de betale 2000,- tilbage. Da jeg i princippet kunne have valgt at få pengene tilbage.

Lukker, der var ingen der kunne give mig et rigtig svar. ? :)