Avatar billede smackers Nybegynder
31. oktober 2008 - 03:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

jQuery plugin Cycle Lite virker i FF men ikke i IE

I Firefox (3.0.3) fader forsidebillederne fint ind/ud på http://pgatour99.com/xindex.php med 3 sekunders mellemrum.

I IE7 vises billederne blot på stribe.

Jeg bruger jQuery v1.2.6 med Cycle Lite plugin v1.0 fra http://www.malsup.com/jquery/cycle/lite/

Koden er tæt på copy/paste fra Cycle Lite-siden

Any ideas?
Avatar billede olebole Juniormester
31. oktober 2008 - 14:20 #1
<ole>

Det er vist en kendt sag i disse spalter, at jeg generelt tager afstand fra jQuery og tilsvarende libraries, skrevet i invalid og/eller uhensigtsmæssig kode - men under alle omstændigheder er det en skidt idé, selv at disable CSS i dokumentet. Det gør du i IE med linjen:
    <!-- START INCLUDE_FRONT.PHP -->

Derudover kunne du jo begynde med at rette den fejl, IE fortæller dig om:
    pause: 1, // <-- Slet dette komma

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
31. oktober 2008 - 14:20 #2
PS: hvorfor fortæller du forøvrigt ikke om de fejlmeddelelser, browseren giver dig?
Avatar billede smackers Nybegynder
31. oktober 2008 - 15:59 #3
Hej Ole, tak for hjælpen, det var kommaet der blokerede...

Jeg forstår ikke din kommentar om CSS; det virker fint i alle browsers...

Smid gerne et svar, så tildeler jeg point :)

mvh
smackers
Avatar billede roenving Novice
31. oktober 2008 - 16:11 #4
Kommentaren betyder, at de fleste centrale begreber i css bliver overset i IE6 !-)
Avatar billede smackers Nybegynder
31. oktober 2008 - 16:14 #5
hej roenving,

er vi på samme spor?

olebole:
  [...] skidt idé, selv at disable CSS i dokumentet. Det gør du i IE med linjen:
  <!-- START INCLUDE_FRONT.PHP -->
Avatar billede olebole Juniormester
08. november 2008 - 20:02 #6
Ja, HTML-kommentaren disabler nogle af de vigtigste dele af CSS i IE6. Det er ikke sikkert, det kan ses i dit dokument, som det er ligenu, men det er kun et tilfælde  ;o)
Avatar billede smackers Nybegynder
26. november 2008 - 20:59 #7
lukker