Avatar billede celine Nybegynder
30. oktober 2008 - 12:21 Der er 5 kommentarer

er imac god til grafiske opgaver

Jeg overvejer at købe en imac, men så at den har højblank skærm. Er det godt hvis man vil arbejde med grafiske opgaver og fotoredigering.
Før i tiden var Mac jo altid bedst på det grafiske, men er den stadig det.
Jeg vil nemlig helst undgå Vista.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
30. oktober 2008 - 12:32 #1
Ja, den er ganske glimrende til formålet. Højblank overflade giver bedre farvedybe og farvefornemmelse end en mat skærm. Man skal bare sørge for ikke at have kraftige lyskilder i dårlige vinkler, men det gælder vel alle skærme...
Avatar billede Himbear Nybegynder
30. oktober 2008 - 14:34 #2
Men jeg ved at hvis du klager til Apple over at en ens farveflade ser forskelig ud fra højre til venstre side af skærmen, så får du svaret at det er en hjemmecomputer og ikke beregnet til professionelt brug. Så hvis du er meget krakilsk og du ser hver en detalje, så burde du købe en Mac Pro og en Cinema-skærm i stedet.

Jeg har selv arbejdet på iMac i nogle år og det har aldrig generet mig ...
Avatar billede celine Nybegynder
03. november 2008 - 19:29 #3
hej
tak for svarene.
så kan jo godt investere i imac, tror jeg holder mig til hjemmebruger mac'en

Det er så længe siden jeg har været logget ind her, så jeg kan ikke huske hvordan man giver point :-)
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
05. november 2008 - 19:07 #4
Det kan du kun når vi lægger et svar som jeg gør nu.
Avatar billede celine Nybegynder
16. november 2008 - 08:38 #5
ok, tak for hjælpen til begge.