Avatar billede zaditor Nybegynder
29. oktober 2008 - 16:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Batteri holder ikke hvad der loves

Hey folks

Jeg har for ganske nyligt anskaffet mig en af dine MacBook Pros.. Super dejlig og lækker maskine, det må jeg sige..

Der er dog lige det ved den, at batteriet endnu ikke har kunnet måle sig med det, de skriver på deres hjemmeside...

"*Testing conducted by Apple in October 2008 using preproduction 2.4GHz Intel Core 2 Duo–based MacBook Pro units with a Better Battery Life setting. Battery life depends on configuration and use. See www.apple.com/batteries for more information. The wireless productivity test measures battery life by wirelessly browsing various websites and editing text in a word processing document with display brightness set to 50%."

Jeg hæfter mig især ved det, at de har brightness på 50%..

Jeg har indtil videre ladet mac'en selv regulere lysstyrken i skærmen alt efter omgivelserne, og jeg er so far nået op på en holdbarhed på omkring 3.30-4 timer.. ikke helt 4 timer endnu.. Jeg har haft mac'en siden torsdag... Det grafikkort, jeg kører på, er onboard grafikkortet (9400M fra Nvidia), og det er det med det grafikkort i brug, der gør, at den skulle kunne holde strøm i 5 timer..

Mit spørgsmål er så: bør jeg være tilfreds med det, som det er nu, eller bør jeg klage?.. Jeg er lidt i tvivl om, om brightness har så meget at sige?... For so far har jeg kun siddet og brugt Adium og surfet på nettet..

Mvh
Dan
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
29. oktober 2008 - 16:27 #1
Sådan er det vist bare. Det er fuldstændig uafhængig af hvilken producent det er. De angiver altid batteritiden under så idealiserede forhold at man aldrig opnår det i virkeligheden...
Avatar billede zaditor Nybegynder
29. oktober 2008 - 19:27 #2
Så der er ikke så meget at komme efter?
Avatar billede kaledet Nybegynder
01. november 2008 - 20:48 #3
det lyder godtnok underligt, har haft en macbook i godt 1 år nu og den holder stadig uden problemer strøm 5 timer godtnok ved lav skærmbelysning og slukke blåtand, men stadig på nettet med Wireles og et skriveprogram igang. dog kun omkring 3 timer ved fuld knald på skærmbelysning og videoredigering.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2009 - 20:35 #4
Husk...
Avatar billede zaditor Nybegynder
09. januar 2009 - 20:52 #5
@ john_stigers - det var satans! :D - men tak for lige at gøre mig opmærksom

@ schwarz84 - ja, du har sikkert ret.
@ kaledet - lækkert nok

Jeg har nu haft mac'en i et godt stykke tid, og nu virker den upåklageligt. Den holder strøm som lovet ved 50% brightness.. Smider  i begge lige et lille svar, så deler jeg points mellem jer, da I gjorde jer ulejligheden at poste en brugbar kommentar begge.
Avatar billede zaditor Nybegynder
16. januar 2009 - 23:44 #6
Well, jeg lukker nu så