Avatar billede goglov Seniormester
25. oktober 2008 - 04:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem: Jeg er på Internettet men kan ikke bruge det.

Explore virker ikke og andre programmer f.eks. Virusopdatering virker ikke.
Jeg køre Vista64 og alting har virket indtil for ca.14 dage siden

Når jeg kikker i Kontrolpanel/Netværks- og delingscenter ser jeg: Min computer(ikon) Network(ikon og Globus internet(ikon - Klikker jeg på globusen får jeg Explore frem men der er IKKE hul igennem til nettet.)
ikonerne er forbundet af grønne streger uden røde krydser.  Klikker jeg på Vis status ser jeg:
IPv4-forbindelse: Internet
IPv6-forbindelse: Begrænset (jeg har forbindelse til husets andre computere og det virker.
Medietilstand: Aktiveret
Varighed: 00:13:05 osv.
Hastighed: 100.0 Mbps

Sendt: 11.830 byte og Modtaget: 32.394 byte
(i den tid jed har skrevet er der både sendt og modtaget)
Sendt: 17.297 byte og Modtaget: 243.116 byte
Der er altså liv på linien

Når jeg køre Diagnosticer får jeg en meddelelse der siger: Det er ikke muligt at kommunikere med DNS-server(193.162.153.164).
Netværksdiagnosticeringen pingede den eksterne vært, men modtog ikke svar.
Der blev fundet et problem, der ikke kan løses automatisk. Kontakt din internetudbyder eller netværksadministrator for at få hjælp, eller klik her for at få oplysninger om, hvad du kan gøre for at forsøge at løse problemet.

Jeg klikker "HER".
Her får jeg  besked på at tjekke mine ledninger osv. Jeg har naturligvis tjekket alt.

Det virker som jeg har slået et eller andet fra uden at kunne huske hvad.
Forslag udbedes.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. oktober 2008 - 05:36 #1
"Det virker som jeg har slået et eller andet fra uden at kunne huske hvad."
Hvis det er tilfældet, burde en systemgendannelse kunne hjælpe dig:
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/9f6d755a-74bb-4a7d-a625-d762dd8e79e51030.mspx
Avatar billede flemse58 Nybegynder
25. oktober 2008 - 16:14 #2
DNS`en (Domæne name serveren) hos din udbyder svarer åbenbart ikke. Prøv i første omgang at slukke for alle pc`ere og boxen. lad det hele være slukket og tænd så først for boxen (dit modem) det kan tage op til 45 min før den har initialiseret alt så giv den tid. Tænd så for din egen pc og se om du får hul igennem, gør du det så prøv en efter en med de andre pc`ere. Hvor mange pc`ere har du og hvor mange IP adr har du hos din udbyder ??.
Avatar billede goglov Seniormester
26. oktober 2008 - 22:04 #3
Jeg slukkede alt i en time og tændte derpå. Men resultatet var det samme – ingen forbindelse til internettet fra min 3'die computer. Jeg har en router og 3 computere. Hos min udbyder har jeg én dynamisk ip adresse. 2 af computerne er trådløst tilkoblet routeren og virker fint. Ellers kunne i ikke se denne tekst. Den 3'die computer er tilsluttet med kabel. Det er den der ikke kan bruge nettet selv om den tilsyneladende har forbindelse når man ser at der sendes og modtages byte. Det er også denne tredje computer jeg har systemgendannet så langt tilbage som muligt (d. 21- 10-2008) Uden resultat.
Hvad kan jeg så gøre.
Avatar billede goglov Seniormester
03. juni 2010 - 00:42 #4
Tråd lukkes