Avatar billede videodyr Nybegynder
24. oktober 2008 - 09:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Åben share på Windows XP

Hej

Er der nogen her på eksperten der kan hjælp mig lidt.

Jeg har en mappe på harrdisk som gerne skal være et åben share uden password el. brugernavn

Jeg har lavet mappen til et share, men når man prøver at åben mappen fra andre computer, bliver de bedt om brugernavn og password. Det vil jeg jo ikke have. Så hjælp hjælp.

Ps. Køre Windows XP
Avatar billede Jensen DK Novice
24. oktober 2008 - 12:53 #1
Du skal nok i bruger konto og fjerne dit password.
Avatar billede Jensen DK Novice
24. oktober 2008 - 12:57 #2
Eller også opretter du en ny konto uden administrator rettigheder og lægger mappen over i den nye konto.
Avatar billede videodyr Nybegynder
24. oktober 2008 - 13:58 #3
Det har jeg lige prøvet, men den kommer og bedre om brugernavnet alligevel.
Godt nok skal man ikke bruge password.

Jeg vil gerne have at man kan komme ind i mappen uden brugernavnet også.
Så man i DOS bare kan skrive net use \\IP-adresse\share og så kommer man ind.

Hvis man bruge denne kommando, kommer den med fejlen:

System error 1385 has occurred.
Logon failure: the user has not been granted the requested logon type at this computer.
Avatar billede den33 Nybegynder
24. oktober 2008 - 14:37 #4
Den bruger der logger ind, hvad er han? Adm, bruger..etc
Hvad sker der hvis du prøver igennem windows = opret forbindelse til netværks drev.
Avatar billede videodyr Nybegynder
24. oktober 2008 - 15:00 #5
På XP computer hvor sharet ligger, er jeg logge ind som Admiistrator.

Når jeg prøver fra en anden computer også en Windows XP, at logge mig på share via kør og \\IP-adresse\share kommer den og bed om brugernavn og password. Hvis jeg indtaster brugernavnet her og trykker ok, kommer jeg ind på share og kan se hvad der ligger der.

Men jeg vil jo gerne have at den ikke bed om brugernvnet og password og bare åben share.
Avatar billede videodyr Nybegynder
24. oktober 2008 - 15:01 #6
På XP computer hvor sharet ligger, er jeg logge ind som Administrator.
Avatar billede den33 Nybegynder
24. oktober 2008 - 15:09 #7
Er lidt usikker på at det er rigtigt det jeg siger nu.
Men er der ikke noget med du kan højre klikke på den folder du har sharet, og vælge hvilke rettigheder man har i den folder.
Avatar billede videodyr Nybegynder
25. oktober 2008 - 10:03 #8
Jo det kan man, jeg har også være inde og give Gæstet brugeren adgang til sharet.
Men den kommer alligvel og bed om brugernavn...
Avatar billede videodyr Nybegynder
04. april 2010 - 11:25 #9
luk