Avatar billede thomasbjorn Nybegynder
22. oktober 2008 - 19:43 Der er 4 kommentarer

Lokal media streaming server ?

Hej
Jeg pussler lidt med tanken om at sætte en lokal server op i min kælder..

Serveren skal fungere som "Media Server"
Altså en server der indeholder alle medier i hele huset, som så kan afspilles fra et "MCE-ligende" program..

Jeg har googlet alle de former for keywords omkring dette - men finder ikke noget.

Så kære eksperter, findes der nogen programmer som jeg kan bruge til overstående?

På forhånd tak
Avatar billede thomasbjorn Nybegynder
22. oktober 2008 - 19:59 #1
NB:
Er godt klar over Microsoft har sådan et system i
Windows Home Server + XP Mce

Det er noget tilsvarende jeg leder efter, gider bare ikke microsoft :)
Avatar billede nph12 Nybegynder
22. oktober 2008 - 20:11 #2
Det her måske?

http://tversity.com/

http://www.team-mediaportal.com/

Ellers er der masser af hjælp at hente på recorders.dk
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
22. oktober 2008 - 20:33 #3
>>thomasbjorn: skal hele din setup baseres på windows platformen? :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
22. oktober 2008 - 21:50 #4
doh, fik ikke lige set dit NB xD

anyways, til linux er der flere løsninger;

til streaming af både lyd og video er der uPnP servere, uShare, MediaTomb og Video Lan Server er bare nogle der kan nævnes.

til streaming af udelukkende lyd er der FireFly Media server der er kompatibel med Apples Musikdelingshejs.

der findes også rigtig gode media center software med linux base, f.eks kan LinuxMCE, MythBuntu og elisa media center nævnes :)