Avatar billede ginad1 Nybegynder
27. juni 2001 - 12:28 Der er 14 kommentarer

Script til skærmopløsning

Jeg sidder og mangler et script der automatisk viser siderne i den specifikke skærmopløsning brugeren kører med, altså hvis jeg har lavet et site i 1024*768 og han kommer ind med 800 x 600 så skal siden jo vises optimalt i 800 x 600, ka i følge mig ?
Avatar billede Peter Praktikant
27. juni 2001 - 12:36 #1
vil du lave mere end 1 side, altså 1 for hver opløsning du vil understøtte?
Avatar billede Peter Praktikant
27. juni 2001 - 12:37 #2
har du et link til siden?
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2001 - 12:52 #3
så skal du jo hen og lave flere forskellige sider! en til hver skærmopløsning...

eller har jeg misforstået noget?
Avatar billede ginad1 Nybegynder
27. juni 2001 - 12:59 #4
Det er lige det jeg vil undgå, nemlig at skulle lave flere sider, jeg har et proggy (java) der tvinger alle´s IE til at hoppe i 800 x 600 når de går ind , men det er jo også belastende.

JEg vil kun lave en side i en størrelse.
Avatar billede Peter Praktikant
27. juni 2001 - 13:05 #5
har du et link?
Avatar billede ginad1 Nybegynder
27. juni 2001 - 13:11 #6
nej for siden er jo ikke lavet endnu
Avatar billede Peter Praktikant
27. juni 2001 - 13:19 #7
kan du ikke bare sige, at siden skal være 100% bred? Så skal der jo bare scrolles i 1024*768 og over i højden? Hvis du laver det med pixels kan du lave sidebredden til at være noget med avail.screenWidth (ikke helt præcist) og så lade højden afhænge af dette.
Avatar billede Peter Praktikant
27. juni 2001 - 13:25 #8
problemet er, at menubarerne fylder færre % af vindueshøjden jo højere opløsning du har. Så med en højere opløsning bliver siden også højere.
Avatar billede ginad1 Nybegynder
27. juni 2001 - 13:31 #9
så kommer næste problem, der må heller ikke være scrollbars i den, sååå det er sku noget af en udfordring
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2001 - 13:33 #10
lav det hele i flash eller byg en side tilpasset til den mindst forventede opløsningen som også ser godt ud i andre opløsninger...

se fx www.soze.dk/ny
Avatar billede Peter Praktikant
27. juni 2001 - 13:49 #11
jeg har lavet min side i et popupvindue, du kan se den på http://petter.wsub.dk (siden er ikke færdig, dårligt begyndt) Men det er sådan jeg kom udenom problemet. Popupvinduet er forskellig størrelse for hveropløsning. Det hele er lavet med en fil med noget javascript.
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2001 - 13:59 #12
jooh... umiddelbart ligner det for mig ikke noget god idé - men det er jo ikke mig der bestemmer det...

popupvinduer uden grund er en irritation - og dit problem lyder for mig lidt overflødigt... men måske er det fordi jeg ikke har forstået det rigtigt...
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
04. juli 2001 - 01:31 #13
Ginad > prøv at henvende dig i javascript kategorien, så skal du bare se!
Avatar billede keysersoze Guru
21. august 2001 - 12:44 #14
skal dette snart lukkes?