Avatar billede themaz87 Nybegynder
21. oktober 2008 - 23:58 Der er 2 kommentarer

PS3 og PC netværkskobling

Hej Alle. I har sikkert hørt spørgsmålet flere gange før men jeg håber i vil svare alligevel. Jeg kører min ps3 på trådløst netværk med Linksys WRT54G. Grundet en masse disconnects og lags i spil, vil jeg prøve lykken med kabel istedet. Jeg har bredbånd hos Telia og et medfølgende 4ports bredbåndsrouter/modem. Så er mit spørgsmål, hvordan skal jeg sætte det op så jeg både kan bruge min ps3 og pc på samme tid? Såvidt jeg ved har linksys wrt54g indbygget switch, så skal jeg koble linksys router til modemmet og derefter bruge 2 porte til at trække et kabel til både ps3 og pc? eller kan jeg koble min ps3 direkte på port nummer 2 i modemmet/router? hvad synes i´/ved i?
Avatar billede carlodk Nybegynder
26. oktober 2008 - 23:03 #1
De Routere med flere porte, fx den omtalte linksys, køre med standart med Switch, det bedste vil være at finde ud af hvilket IP Range du bruger fx. 10.0.0.x el 192.168.0.x el. 192.168.1.x sætte din PS3 op med fast IP adresse, også lave PORTForwards til din PS3 for at køre forbindelsen mere stadig.

Portforward.:
http://www.portforward.com/

Jeg bruger fx. 10.0.0.x min Router hedder fx. 10.0.0.1 med inbygget DHCP Server, som giver min laptop ip 10.0.0.2 imens jeg har selv sat min PS3 op til IP 10.0.0.100 og forwardet de porte, der nu står i guiden til de spil jeg har købt.
Avatar billede DavidDOTdk Nybegynder
09. marts 2009 - 22:25 #2
Det forstår jeg ikke. Sidder lidt i samme situation som themaz, kan du evt skære det ud i pap?