Avatar billede kizz Nybegynder
21. oktober 2008 - 09:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

eksterne harddiske og bærbar

har koblet 2 eksterne harddiske til min bærbare via usb,men hver gang jeg starter min bærbare skal den søge disse (ret irriterendde) og nogen gange finder den slet ikke den ene.så jeg skal hive usbstik ud og ind igen,men det gider jeg jo ikke hver gang jeg starter computeren.Med min stationære fandt den selv diskene uden at skulle søge.Hvad er problemet her og er der en løsning ??
Avatar billede haverslev Novice
21. oktober 2008 - 11:40 #1
For det første, så skal din pc være fuldt opdateret i minimum SP2 eller allerhelst med SP3 og de opdateringer der er kommet efterfølgende.

Fjern først alle USB enheder fra maskinen.
Klik på start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfror USB Controllere
H-klik på linierne og vælg fjern og genstart pc`en
Lad Windows selv finde og installere disse controllere igen.

Herefter sætter du dine USB enheder til maskinen - 1 af gangen og lad windows finde og registre dem.

Nogen gange kan det være en fordel at give sine externe harddiske et fast drevbogstav, som er langt nede i rækken - især hvis man f.eks har en kortlæser med f.eks 6 korttyper eller bruger deamon tool osv.
H-klik på Denne computer, klik på Administre, klik på Diskhåntering i venstre side
Nu skulle du gerne kunne se dine USB drev og H-klik på dem og vælg "skift drevbogstav og sti" - vælg drevbogstaver som er et godt stykke nede i rækken f.eks
H-I-J-K osv.
Avatar billede kizz Nybegynder
21. oktober 2008 - 13:47 #2
Hvilke af mine usb controllere skal jeg fjerne,dem alle ??
Avatar billede haverslev Novice
21. oktober 2008 - 15:31 #3
Yes, det er dog ikke alle linierne under USB-Controllere der kan vælges fjern på, når du H-klikker på dem, - men alle dem der kan fjernes udfører du dette på.