Avatar billede underpass Nybegynder
20. oktober 2008 - 16:09 Der er 8 kommentarer

installation af netværksprinter - mangler CD

Vores netværksprintere(installeret på en Win2000 server) mistede v servernedbrud en del systemfiler og skal nu re-installeres.

Problem:
Jeg har ikke installations cd'er til HP Laserjet 2200dt og Konica Minolta Bizhub C300 - 200 point til den der kan lave mig et par kopier el. uploade et image (.iso) af dem på en af de gratis online storage services :-) - eller hjælpe mig m. anden løsning.

Printerne kan ikke længere 'ses' på serveren så jeg kan ikke bare downloade nye drivere til disse printere. Har kigget på HP's og Konicas sites og kan kun finde drivere men ingen installations-filer :-(
Avatar billede underpass Nybegynder
20. oktober 2008 - 16:10 #1
Det er jo flere år gl. printere så jeg håber nogle ligger inde m de gl. cd'er :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. oktober 2008 - 17:17 #4
Når du siger at printerne ikke længere kan "ses" på systemet, er det jo bare deres portkonfiguration.

Med lidt held ved du godt hvilken IP adresse de har, og så skal du jo bare oprette porten igen.

Kender du ikke IP-adressen, står den på den selvtestside man kan printe ud direkte på printeren...

Skriv tilbage hvis du har problemer - det er ret let at ordne.
Avatar billede underpass Nybegynder
20. oktober 2008 - 23:41 #5
tak - men hvordan og hvor opretter jeg porten igen når jeg ikke kan 'se' printerne på serveren?
Printerne manglede flere filer og brugerne kunne derfor ikke printe eks. formateret tekst, excelark etc. så jeg tænkte bedst at slette dem helt og re-installere dem fra bunden og slettede dem derfor på serveren.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. oktober 2008 - 09:24 #6
Du starter "tilføj printer" guiden.

Det tricky er så, at du skal vælge at installere en LOKAL printer.
Siden med valg af port - her vælger du at oprette en ny af typen "Standard TCP/IP".

Nu starter en ny miniguide, og i feltet "Printernavn eller IP-adresse" taster du IP adressen. Feltet portnavn udfyldes automatisk, så det lader du være. Er printeren tændt, forsøger Windows selv at afgøre, hvilken type netkort der sidder på adressen, men er printeren slukket, må du selv vælge, om det er HPJetDirect o.s.v...

Så har du fået oprettet porten - og resten af printerinstallationen går på valg af driver - og her vælger du naturligvis at du har din egen disk, og "browser" ned til de driverfiler, du har downloadet og pakket ud fra producenternes hjemmesider...

Og det skulle være det.

Du skriver bare retur, hvis du går i stå...
Avatar billede underpass Nybegynder
21. oktober 2008 - 12:15 #7
tusind tak Ole - men jeg kender ikke IP'en på printeren - hvordan finder jeg så den!?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. oktober 2008 - 12:43 #8
Så må du hive fat i printeren og skrive en testside ud.

Konica-Minoltaen ender jeg ikke, men din HP 2200´er skal du, så vidt jeg husker, holde begge knapper nede på i 2-5 sekunder - så skriver den en intern testside ud.

Det kan den anden også - og formentlig på nogenlunde samme måde (ved at holde en knap inde nogle sekunder)