Avatar billede marzman Nybegynder
19. oktober 2008 - 11:48 Der er 3 kommentarer

RewriteEngine til (php) Zend framework

Hej Ekserter... :)

Jeg sidder og roder lidt med php frameworks. Fælles for de fleste frameworks er at de benytter RewritEnginen i Apache.

Jeg har læste flere artikler om RewriteEngine, men det er stadig ikke lykkedes mig at få Zend framework til at virke ordenligt.

Zend framework bruger følgende kode til at omskrive
index.php til undermapper på serveren.

RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -s [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -l [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d
RewriteRule ^.*$ - [NC,L]
RewriteRule ^.*$ /index.php [NC,L]

Hver gang jeg kører denne kode får jeg HTTP fejl 500.

Det skal lige siges at min htaccess fil ligger i / på serveren.

Er der nogen som har arbejdet med denne køde før og har oplevet problemet?

Med venlig hilsen marzman
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. oktober 2008 - 12:50 #1
I errorloggen fra Apache skrives der detaljeret om fejlen - uden den oplysning bliver det rent gætværk ;)
Avatar billede marzman Nybegynder
19. oktober 2008 - 13:43 #2
[Sun Oct 19 13:42:16 2008] [alert] [client 127.0.0.1] <My path>/.htaccess: Invalid command 'RewriteEngine', perhaps misspelled or defined by a module not included in the server configuration.

jeps det giver så mig lidt en ide :) men hvad er det for et module der er tale om for at få det til at virke?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. oktober 2008 - 14:17 #3
Det er apache modulet rewrite