Avatar billede troelsskov Nybegynder
18. oktober 2008 - 18:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

kan ikke komme på nettet efter formatering.

hej :)
jeg har lige formateret min Toshiba Satellite bærbar, med Windows xp. Problemet er bare at nu kan jeg ikke komme på nettet, og den har også slettet mit grafik kort. Er der nogle af jer som ved hvad man skal gøre i sådan en situation?
Mvh Troels :)
Avatar billede moenbo Nybegynder
18. oktober 2008 - 18:24 #1
Du skal hente en ny driver fra Toshiba's hjemmeside og installere, og så skal du vel installere cd, fra din udbyder!
Avatar billede off-line Nybegynder
18. oktober 2008 - 18:25 #2
Hvis du har lavet en recovery fra harddisken, burde det være i orden.
Der er vel on board grafikkort?
Avatar billede moenbo Nybegynder
18. oktober 2008 - 18:26 #3
men kan du ikke komme på nettet skal du vel installere cd'en først fra din udbyder
Avatar billede klinemann Nybegynder
18. oktober 2008 - 18:33 #4
du skal højst sandsynligt installere dit netkort fra enten recorvery cd-en eller via en anden driver..
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 19:28 #5
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 21:50 #6
Toshiba Satellite  -- det er altså ikke nok oplysning

en ret præcis beskrivelse af drille pinden ville være guf for dem der sidder og gætter - fordi det er hvad vi gør når du smider så lidt oplysning på bordet.

med den pc fik du en cd der måske står motherboard eller drivers eller hvad ved jeg - på den ligger din driver til netkortet med mindre den er født med vista så er det en anden sag.

m.v.h
Avatar billede troelsskov Nybegynder
19. oktober 2008 - 09:41 #7
jeg ved ikke så meget om computer, så jeg beklager den dårlig information /:
Jeg købte bærbaren for 1½ år side, hvor den havde windows vista. Og jeg mener ikke at jeg fik en cd med.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2008 - 11:00 #9
det bliver jeg faktisk ikke så meget klogere af fordi det går galt under model

der ser ikke ud til at være noget der hedder 105

http://nordic.computers.toshiba-europe.com/innovation/download_drivers_bios.jsp?LNG=19&service=ND

vi kan måske gå en anden vej -hent det her lille program og start op og vent
under mainboard står der hvad chipset hedder.

cpu z 1.48

http://www.cpuid.com/cpuz.php

http://nordic.computers.toshiba-europe.com/innovation/download_drivers_bios.jsp?LNG=19&service=ND&selCategory=2&selFamily=2&selSeries=152&selProduct=null&selShortMod=null&language=all&selOS=all&selType=all&yearupload=&monthupload=&dayupload=&useDate=null&mode=allMachines&search=&action=search&macId=&country=all&page=7

hvis den vises korrekt skal du hente landriver 9.2.24
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2008 - 11:02 #10
er ikke sikker men du kan da prøve
Avatar billede troelsskov Nybegynder
19. oktober 2008 - 11:25 #11
jeg har fundet ud af at det er en toshiba P100 :)
jeg har gjort som du sagde men ved chipset stod der, I945PM
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2008 - 11:45 #12
Hvis ikke linket virker direkte, så nederste:
http://www.csd.toshiba.com/cgi-bin/tais/su/su_sc_modItemList.jsp?moid=1364117&rpn=PSPA6U&ct=DL&BV_SessionID=@@@@0520394471.1224408913@@@@&BV_EngineID=ccciadefhgdlkdgcgfkceghdgngdgmm.0

http://www.csd.toshiba.com/cgi-bin/tais/su/su_sc_modSel.jsp
Vælg: Portobels, vælg:Sattellite,  vælg: P105-S9312 - klik Show results
Ny side, klik på Downloads
Nu kommer samtlige drivere frem til din maskine, men for overskueligheds skyld, så
Klik på dropdown i feltet "Refine by" og vælg dit styresytem, i næste felt kan du så vælge de enkelte drivere.
Avatar billede troelsskov Nybegynder
19. oktober 2008 - 15:16 #13
nu virker det 100 % :)
mange tak for hjælpen.