Avatar billede neocron Nybegynder
18. oktober 2008 - 14:27 Der er 1 løsning

FreeBSD - fetch fejler ifbm. med installation

Hej,

Jeg er netop gået i krig med FreeBSD, hvor jeg før brugte Debian.
Jeg er i den forbindelse igang med at installere Apache, og dette gør jeg via ports - /usr/ports/www/apache22

Hvis jeg kører en make install her, så fejler den, og så vidt jeg kan se er det når den forsøger at fetch'e filen "httpd-2.2.6.tar.bz2". Jeg kan se at den umiddelbart forsøger at hente dem fra en hel masse sources (findes source lists i freebsd eller er jeg bare indoktrineret med Debian og apt?)

Her er fejlbeskeden som jeg får:

=> Attempting to fetch from ftp://ftp.FreeBSD.org/pub/FreeBSD/ports/distfiles/apache22/.
fetch: ftp://ftp.FreeBSD.org/pub/FreeBSD/ports/distfiles/apache22/httpd-2.2.6.tar.bz2: No address record

jeg har verificeret at den pågældende fil ligger på FreeBSD's ftp i det dir, den søger.

Er der nogen der kan svare på hvor det går galt? :)
Avatar billede neocron Nybegynder
18. oktober 2008 - 15:32 #1
Fixed. Manglende DNS konf.