Avatar billede tinux Nybegynder
17. oktober 2008 - 19:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

"modem-agtig" lyd fra PC

Jeg har for nylig erhvervet mig en ny computer, men har det problem at jeg i høretelefoner og/eller højtalere konstant kan høre en "modem-agtig" lyd (bedste måde jeg lige kan beskrive det på). Jeg har selvfølgelig konsulteret google, men uden rigtig at finde nogen ordentlige svar! Lyden bliver væsentligt værre og højere når computeren belastes (virker på mig som om det har noget med cpu'en at gøre)

Ud over denne lyd hører jeg også en kliklyd når jeg scroller i Firefox (og mærkeligt nok en anden slags lyd når jeg scroller i IE). Er der en sammenhæng?

Nogen der har nogen ideer?
Kan det have noget med statiskelektricitet at gøre?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. oktober 2008 - 20:30 #1
Det er et problem med mange computere hvor der er sparet på lydkortet. Det du høre er støj fra lydkortet, der eventuelt er indstrålet fra de øvrige komponenter i maskinen. Årsagen til at støjen intensiveres når maskinen belastes kan være fordi støjen fra CPU'en forstærkes eller fordi strømforsyningen belastes.

Hvad er det for en maskine, hvad er det for nogle komponenter der er i den?
Avatar billede tinux Nybegynder
17. oktober 2008 - 21:53 #2
Dette er specs'ene. Jeg har skiftet den elendige køler på grafikkortet ud med en passiv "Artic cooling accelero S1" hvorpå jeg har sat en "noiseblocker blacksilent XL1 120mm", som kører op til 1000rpm. Lydkortet er integreret i motherboardet!

Intel Core 2 Duo E8400 3.00GHz 6MB S-775
ASUS P5K/SE/EPU Intel P35 S-775
2GB DDR2 PC6400 800MHz 1. Part (2x1GB)
512MB Palit ATI HD4850 DDR3 PCI-E
500GB Samsung 7200rpm 16MB SATA2
Inter-Tech AOC-02-SL Sort/Sølv u/PSU
450W Chill CP-450A4 140mm (12-16dB)
Standard Intel Køler
48x16x Lite-On DVD Sort
Windows tastatur Sort
Avatar billede tinux Nybegynder
17. oktober 2008 - 21:54 #3
og sat 2gb kingston valueram i (så er det da på plads, hehe)!
Avatar billede tinux Nybegynder
20. oktober 2008 - 11:06 #4
Jeg har i øvrigt en Samsung 2032bw skærm, hvis det skulle være relevant!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. oktober 2008 - 20:29 #5
Ser jo meget fornuftigt ud. Men tror desværre at der er tale om et dårligt onboard lydkort. Hvis du bruger nogle dårlige hovedtelefoner kan du nok ikke høre det
Avatar billede tinux Nybegynder
22. oktober 2008 - 09:52 #6
DÅRLIGE hovedtelefoner?
Avatar billede tinux Nybegynder
31. oktober 2008 - 00:08 #7
Hey, du må undskylde, jeg har helt glemt at give dig point! Send mig et svar så kommer de!
Har forresten fundet en (midlertidig) løsning. Hvis jeg skruer helt op for systemvolumen og så skruer ned for de enkelte APPS så ken jeg ikke høre det!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. november 2008 - 20:43 #8
Er desvære stadig sikker på at dit onboard lydkort er for ringe og det giver dig støjen!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. november 2008 - 20:44 #9
svar