Avatar billede steen_e Nybegynder
27. juni 2001 - 09:44 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

FAT32 > NTFS konvertering

Sandt eller falsk?

En af mine venner har fortalt mig, at man i Win2000 kan konvertere et FAT32-drev til NTFS *uden* at slette indholdet. Man skal bare højreklikke og vælge \"Convert...\" - men jeg kan sq ikke finde den!
Avatar billede handmade Nybegynder
27. juni 2001 - 09:49 #1
Sådan konverteres en diskenhed til NTFS fra kommandoprompten

Åbn et vindue med en kommandoprompt.
Skriv følgende i vinduet med kommandoprompten:
convert drev_bogstav: /fs:ntfs

Avatar billede handmade Nybegynder
27. juni 2001 - 09:50 #2
Det var hvad HJÆLP sagde om dette. Du må selv tjekke om du  bevarer dine data..
Avatar billede disky Nybegynder
27. juni 2001 - 10:22 #3
ellers brug Partition Magic
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2001 - 10:41 #4
Ja det kan lade sig gøre under diskhåndtering, ingen problemer i det. Det kan selv det gamle NT4 system klare under installation.

Avatar billede steen_e Nybegynder
27. juni 2001 - 11:22 #5
disky > Jeg har Partition Magic 5.0, men den nægter fuldstændig at køre under Win2000

kharder > ...og du er helt sikker på at den ikke sletter indholdet af disken?
Avatar billede disky Nybegynder
27. juni 2001 - 12:49 #6
6\'eren virker perfekt
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. juni 2001 - 12:50 #7
convert sletter IKKE indholdet af disken... :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juni 2001 - 12:55 #8
Man kan såmænd også gøre det fra Start/kør skriv kommandoen der, men det virker først når du lukker ned og genstarter
Avatar billede sokristi Nybegynder
27. juni 2001 - 13:27 #9
handmade har ret. Prøv bare i kommandoprompt at skrive convert /? så får du al den hjælp du har brug for (og det er ikke meget). Data slettes IKKE!
Avatar billede steen_e Nybegynder
27. juni 2001 - 14:33 #10
Tak for det - det virkede sq!

...ja, man er jo lidt nervøs, når man sådan skal lave om på hele filsystemet!