Avatar billede heha2003 Nybegynder
16. oktober 2008 - 20:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Installeret phpmyadmin men 404 fejl.

Hejsa :)

Jeg sidder med openSUSE 11.0, og har fået apache installeret. Men så snart jeg går ind på http://localhost/phpmyadmin så får jeg en 404 fejl, og jeg har installeret phpmyadmin via YaST. Hvad kan årsagen være til det?
Avatar billede dstjulle Nybegynder
16. oktober 2008 - 20:36 #1
prøv at skrive ip ind i stedet for localhost
Avatar billede heha2003 Nybegynder
16. oktober 2008 - 20:52 #2
#2
Tak for det. Jeg fik et login form frem :) Men så lige et tillægsspørgsmål. Jeg har hver brugernavn og password, og har ikke fået muligheden for at oprette. Hvad kan det være?
Avatar billede leif Seniormester
16. oktober 2008 - 21:50 #3
I første omgang din Root bruger.
Avatar billede heha2003 Nybegynder
16. oktober 2008 - 21:59 #4
Har jeg forsøgt det virker desværre ikke.
Avatar billede leif Seniormester
16. oktober 2008 - 22:11 #5
Med hvad password ? Blankt eller med det password du tastede da du installerede MySQL (Hvis du blev anmodet om et)
Avatar billede heha2003 Nybegynder
16. oktober 2008 - 22:25 #6
Da jeg installerede mysql blev jeg ikke spurgt hvad brugernavn og password skulle være :S Jeg installerede mysql via YaST.
Avatar billede leif Seniormester
16. oktober 2008 - 22:48 #7
Så kan passwordet være blankt på bruger: root
Avatar billede heha2003 Nybegynder
17. oktober 2008 - 10:05 #8
Har jeg også forsøgt, får bare denne side:

Access Error: Unauthorized
when trying to obtain Access to this document requires a User ID.

Og det er den side jeg har fået hver gang jeg har forsøgt med en eller anden for for bruger ID og password.
Avatar billede heha2003 Nybegynder
17. oktober 2008 - 10:27 #9
Jeg takker for hjælpen :) Jeg prøver at installere en anden distribution af linux, hvor jeg har hørt det skulle være lettere at sætte apache op med phpmyadmin og det hele.