Avatar billede stephanryer Nybegynder
16. oktober 2008 - 16:41 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Brugen af database som resource-fil

Er der nogen, der ved, om det er muligt at bruge en SQL database som data source istedet for den statiske .resx-filer? Pt. er man nød til selv at lave software til at konvertere data den ene og den anden vej, hvis man ønsker en dynamisk måde at vedligeholde tekst på.

På forhånd tak.
Avatar billede driis Nybegynder
16. oktober 2008 - 18:19 #1
ResourceReader har en overload der tager en Stream som argument. Så du kan godt gemme data i databasen og hente dem ud når du har behov for det.

Du kan også have data liggende i databasen som tekststrenge, og så generere dine ressource filer, når de er blevet ændret. Evt. kompilere dem som satellite assemblies. Det vil nok være det, der performer mest fornuftigt (for at undgå for meget database trafik).
Avatar billede stephanryer Nybegynder
16. oktober 2008 - 18:34 #2
well kunne man ikke forestille sig, at der var en form for indbygget cache, hvis interval, man så kunne angive, så den ikke skulle hente hver gang men fx kun en gang i timen?
Avatar billede stephanryer Nybegynder
16. oktober 2008 - 18:44 #3
man kune jo egentlig bare selv benytte caching tl at undgå for meget db trafik.
Avatar billede driis Nybegynder
16. oktober 2008 - 19:06 #4
Korrekt, ASP .NET's cache er velegnet til formålet, hvis man vil gå den vej.
Avatar billede stephanryer Nybegynder
16. oktober 2008 - 21:09 #5
Har du et eksempel på, hvordan det kunne realiseres med en custom resource kilde?
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
16. oktober 2008 - 23:34 #6
Du kan bruge den her. Vi bruger den selv på arbejde med nogle enkelte omkrivelser:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa905797.aspx

Det er vældig smart
Avatar billede stephanryer Nybegynder
17. oktober 2008 - 08:58 #7
Jeg siger mange tak for hjælpen :)

Læg et svar
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
17. oktober 2008 - 16:10 #8
Hvem mig? :D
Avatar billede stephanryer Nybegynder
17. oktober 2008 - 21:55 #9
I dine våde drømme...
Avatar billede driis Nybegynder
17. oktober 2008 - 23:34 #10
Svar ?
Avatar billede stephanryer Nybegynder
18. oktober 2008 - 09:40 #11
Hov, Thomas. Havde ikke set, det var dig, der kom med linket. Undskyld :) Læg et svar igen. Beklager. I deler pointene.
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
19. oktober 2008 - 20:43 #12
ok.
Avatar billede stephanryer Nybegynder
19. oktober 2008 - 21:42 #13
Jeg siger mange tak :)