Avatar billede _luge_ Nybegynder
27. juni 2001 - 08:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Billedresize

Jeg skal have trukket nogle billeder ud af en database/bibliotek og lavet dem om til forskellige størrelser. Dette skal foregå som en batchkørsel om natten, da det er mange billeder. Er der nogen der kan anbefale et program?
Avatar billede Himbear Nybegynder
27. juni 2001 - 08:46 #1
Photoshop er fin til det!
Avatar billede Himbear Nybegynder
27. juni 2001 - 08:47 #2
Men hvor mange forskellige størrelser skal du bruge, for du skal have en action for hver størrelse!
Avatar billede _luge_ Nybegynder
27. juni 2001 - 08:48 #3
minimum 4 forskellige størrelser.
Hvordan laver jeg en sådan action?
Avatar billede Himbear Nybegynder
27. juni 2001 - 08:50 #4
Den optager du! Altså du gør bare det som batchen skal udføre og så skulle den være der!
Avatar billede _luge_ Nybegynder
27. juni 2001 - 08:51 #5
Hvordan fortæller jeg, at den skal tage billederne i databsen, som ikke før er blevet overført. Eller for den sags skyld fra biblioteket?
Avatar billede Himbear Nybegynder
27. juni 2001 - 08:53 #6
Efter du har lavet action\'en, så skal du gå i File-Automate-Batch og der kan du vælge hvilken action du vil bruge! Og Hvor filerne skal tages fra og destinationsmappen!
Avatar billede Himbear Nybegynder
27. juni 2001 - 08:54 #7
Det skulle være rimelig nemt at finde ud af! Ellers kan du jo altid spørge her!
Avatar billede _luge_ Nybegynder
27. juni 2001 - 09:04 #8
Det vil jeg gøre §;-)
Takker for hjælpen, pointene kommer så snart jeg er kommet igang....
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juni 2001 - 12:42 #9
Det ville også være en god ide at skrive forløbet ned, en slags drejebog! Så går det lidt hurtigere.
Avatar billede Himbear Nybegynder
28. juni 2001 - 10:55 #10
Lykkedes det?
Avatar billede _luge_ Nybegynder
28. juni 2001 - 11:02 #11
Jep, men nu har jeg bare et andet lille problem.

http://www.eksperten.dk/spm/85265