Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
15. oktober 2008 - 16:44 Der er 5 kommentarer

ny router giver problemer

Jeg har lige købt en ny trådløs router / trådløs printserver... Jeg oplever nu at jeg konstant bliver smid af mit netværk. Hertil komme også at jeg spillede CS en kort stund fik jeg fejlmeddellelsen:

net_packetsend error: no error

Er der nogen der ved hvad fejlen kan være, eller hvad jeg skal gøre?
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. oktober 2008 - 01:22 #1
Prøv at vælge en anden kanal til det trådløse net !
Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
16. oktober 2008 - 12:31 #2
Jeg er ikke særlig skarp til netværk - hvordan skifter jeg kanal ?
Avatar billede gonice Nybegynder
16. oktober 2008 - 16:05 #3
Har du været inde i din router opsætning og sætte den op??
Sådan her ser router menu'en ud på f.eks netgear http://www.maxitec.co.za/images/helpdesk/procedures/modem_netgear/netgear_04.jpg.
Du kan skifter mellem en lang række kanaler under "Channel"
Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
16. oktober 2008 - 16:15 #4
min channel står til 11 som de beskriver i opsætningsguiden (ja jeg er gået så vist at faktisk læse den igennem...)
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. oktober 2008 - 01:15 #5
Det kan ofte giver problemet du oplever, for langt de fleste routere anvender kanal 11 som default på det trådløse net, og har du naboer med trådløse net, er der stor sandsynlighed for at de også anvender kanal 11.
Netkortet i din maskine vil af og til forsøge at logge sig på dine naboers trådløse net, og derfor får du udfald. Det bliver så at sige forvirret af flere trådløse net på samme eller nabokanal.

Derfor skal du forsøge dig med en anden kanal. Har du et scannerprogram der kan oplyse dig om naboers net, så anvend dette. Det følger som oftest med trådløse netkort. Kanalen du skal vælge, skal ligge mindst 2 og helst 5 kanaler fra andre net i din nærhed, for at sikre stabil forbindelse. Det er ikke altid det kan lade sig gøre, og kan det ikke det, må du nøjes med mindre.