Avatar billede sbruun Nybegynder
14. oktober 2008 - 16:46 Der er 3 kommentarer

Dynamisk oprettet tabel og postback

Hej

Jeg opretter dynamisk rækker for en tabel, når der er valgt en specifik person fra en dropdownlist. Alt efter hvilen person der er tale om, er der et forskelligt antal properties der skal tilføjes som rækker til tabellen.
For hver række er der to cells, hvor der i den ene af disse er en textbox. I denne textbox loader jeg den text der hører til den givne property. Grunden til at jeg har valgt en textbox control er, at brugeren skal have mulighed for at ændre i teksten og gemme ændringerne for personens properties.
Tabellen bliver også vist fint, med rigtige data, og det er super.

Problemet er at når jeg vil løbe tabellen igennem med en foreach, for at finde evt. ændringer lavet af brugeren. Så eksisterer tabellen ikke længere. Det skyldes nok den livscyklus asp.net siden har, og der er formegentlig tale om et postback problem?

Jeg har søgt nettet tom for info angående dette problem. Et typisk svar er at man kan loade tabellen igen. Men den mulighed har jeg desværre ikke, da jeg så vil miste de evt. ændringer som brugeren har lavet?

Nogen gode forslag?

/Simon
Avatar billede jokkejensen Novice
14. oktober 2008 - 18:54 #1
Hvis du ikke lige skulle få en guide til hvordan, anbefaler jeg dig at lukke tråden, tage en af de eksisterende guides : http://www.google.dk/search?hl=da&q=editable+datagrid+asp.net&meta=

-> stil så deciderede problem stillinger, så kan folk hurtigere hjælpe..
Avatar billede sbruun Nybegynder
14. oktober 2008 - 19:08 #2
Synes problemstillingen står udemærket frem, omend der er mere end 2 liniers tekst at læse... Hvordan får jeg fat i teksten fra en dynamisk oprettet tekstbox?

jokkejensen - Jeg leder ikke efter noget info angående et datagrid, har som sagt allerede søgt på google, er selvfølgelig åben for gode forslag til. Men en google søgning for et datagrid rammer desværre ikke helt det jeg leder efter. Jeg ønsker at benytte et table...

/Simon
Avatar billede 2c Nybegynder
15. oktober 2008 - 22:38 #3
Men spørgsmålet er, om det ikke er en bedre ide at loade et gridview hver gang en person er valgt. Og så bare auto genere kollonerne, og bruge gridviewets edit funktion?

Men jeg vil også gerne vide hvordan man får fat i værdien af en dynamisk oprettet tekstbox :-) Sidder faktisk og skal bruge det lige nu :-)