Avatar billede thop Nybegynder
27. juni 2001 - 01:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Den er helt gal !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det startede med en \"Overclock fail\". Nu er det blevet meget værre. Da jeg formaterede drev c stoppede den ved 70% og gik derefter kold. Når jeg skal trykke en tast ned på tastaturet, skal jeg trykke 10-15 gange for at få et bogstav frem. Ude i Bios\'en kom der 2 glimt fra skærmen.
Hvad er der galt?!!!!!
Avatar billede zycho Nybegynder
27. juni 2001 - 01:51 #1
Jeg går ud fra at du har overclocket via BIOS. Derfor skal din BIOS resettes for at blive \"underclocket\" til normal hastighed. Jeg kan godt se at det er lidt svært da du ikke kan komme derind, MEN:

Tag batteriet ud i en 10 minutters tid. Sæt det ind igen, og BIOS har default settings! Prøv så at starte igen.

^^ Alt ovenstående skrev jeg udfra at jeg regnede med at din CPU virkelig er overclocket siden din pc siger det
Avatar billede thop Nybegynder
27. juni 2001 - 01:57 #2
Nu kommer chokket!!!
Den er ikke OC\'et. Jeg fik maskinen hjem sidste mandag, så den er helt ny.
Avatar billede zycho Nybegynder
27. juni 2001 - 02:03 #3
Det var så værre. Men prøv alligevel mit forslag!
Gør det nu bare. Er ret sikker på at det kan hjælpe lidt/meget.
Avatar billede thop Nybegynder
27. juni 2001 - 02:10 #4
Jeg har testet min CPU i Sis Sandra uden fejlmeldinger.

Mit system:
Epox 8+
1333 (Athlon)
Avatar billede zycho Nybegynder
27. juni 2001 - 02:35 #5
Har du prøvet det med batteriet på motherboardet ?
Avatar billede thop Nybegynder
27. juni 2001 - 02:45 #6
Nej. Jeg er ikke hjemme lige, og kan først afprøve det i morgen.
Hvis det ikke er det, kan det så være et defekt MB eller CPU?
Avatar billede jant Nybegynder
27. juni 2001 - 17:50 #7
Sluk maskinen - helt!! - nul strøm på, clear cmosen ved at løfte jumperen af, og sæt den på igen - på de rigtige ben - se lige efter inden du løfter den af, men check lige din mb-manual først, hvis jumperen skal sættes i på en bestem måde under operationen.
Avatar billede morten_s Nybegynder
29. juni 2001 - 18:31 #8
Der er vel stadig garanti på dyret...er du sikker på at du kan huske at du har pillet i BIOS ?
Avatar billede thop Nybegynder
29. juni 2001 - 21:48 #9
Jeg har sendt \"Dyret\" tilbage til forhandleren. Så må de finde en løsning. Jeg prøvede de ting, som jeg fik anbefalet, uden held.
Avatar billede teknik Juniormester
13. juli 2001 - 22:05 #10
Absolut det bedste valg...for at lukke spm., så skal du selv svare og så \"tage points hjem\"
Avatar billede teknik Juniormester
13. juli 2001 - 22:07 #11
Omend morten s\' ...\"der er vel stadig garanti på\"... i hvert fald delvist peger på den valgte løsning...Det ku godt fortjene et par points ;-)
Avatar billede thop Nybegynder
29. juli 2001 - 02:31 #12
OK
Avatar billede morten_s Nybegynder
29. juli 2001 - 09:30 #13
Tak for de lækkre point ;-(((