Avatar billede scoredyr Nybegynder
14. oktober 2008 - 08:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Content scanning

Jeg har fået til opgave at finde et program der kan automatisk scanne for film, musik, og programmer der ikke er arbejdsrelateret. Dette program skal køre på en server, men dette er ikke et krav. Programmet skal så scanne vores andre servere, samt klienter der er koblet på vores netværk. Programmet skal scanne for film (men undlade at scanne film som er optaget af personerne der bruger computerne)som vi ikke har rettighederne til. Programmet skal også scanne for musik, samt programmer som ikke er "normale" så som p2p programmer poker osv. og computer spil. jeg ved at CopyDan eller lignende har haft et program der gjorde det vi leder efter, men programmet skal ikke selv gøre noget ved filerne den finder. Den skal kun aflevere en rapport som vi så kan gå i gang med at arbejde med.
Giv lyd hvis der er nogle der kender et firma der laver content scannings programmer, eller ved hvem der ved hvad man kan gøre for at stoppe folk i at have materiale på klient computere som er anskaffet på IKKE lovlig vis.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. oktober 2008 - 10:28 #1
Avatar billede scoredyr Nybegynder
14. oktober 2008 - 13:45 #2
Super!
Men hvad med de filer der ligger på klienterne allerede?? er der ingen løsninger på dette problem, eller skal man til at opfinde den dybe tallerken igen?

eller er det en kombi af flere løsninger ?
Avatar billede scoredyr Nybegynder
14. oktober 2008 - 14:20 #3
lukke tid... Tror vi bruger SMS serveren og så må karl koder til at lave et vbscript... Takker Dragon... du får points for hjælpen...selv om vi går en anden vej :)
Avatar billede scoredyr Nybegynder
14. oktober 2008 - 14:21 #4
hvis du gad svare :)
så du kan få points
Avatar billede scoredyr Nybegynder
14. oktober 2008 - 14:22 #5
Jeg vil jo egentlig godt kunne lukke spørgsmålet igen...
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. oktober 2008 - 14:32 #6
Unispeeds løsning kan sammenflette IP og login data (og MAC adresse om nødvendig), og dermed kan den enkelte PC og person identificeres, og samtidig kan typen af trafik genereret på IP/login logges realtime og/eller historisk.

Du kan med andre ord i realtime se, om der spilles poker, kikkes på pornografi eller hvad vedkommende nu har gang i.

Den kan også fungere som firewall, således der ikke fra internettet kommer nye uønskede filer ind i lokalnettet.

Samtidig kan den scanne E-mail trafik for både hvad angår tekst og vedhæftede filer, og kategorisere dem, så man kan få et indtryk indholdet i E-mails. Jeg så en test på E-mails for lang tid siden, og det er utrolig hvor ofte sex indgår i E-mails.

Det allerbedste af det hele, er at det gøres uden impact på servere, og derfor uden båndbredde tab.

De fortalte om en kunde, som overvejede anskaffelse af flere servere til at klare trafikken, men efter en analyse af trafikken udført af Unispeed, for der var høje 2 cifrede % af trafik, som ikke var virksomhedsspecifikt, at det ikke var nødvendig. En indskærpelse over for medarbejdere var tilstrækkelig til at frigøre tilstrækkelig båndbredde.

Med hensyn til at fjerne filer, må du ringe eller skrive til Unispeed, for at høre om de har en løsning på dette.
Det trælse alternativ er jo at checke loggen op mod uønskede filer, og så fjerne dem enkeltvis fra maskinerne.
Avatar billede scoredyr Nybegynder
14. oktober 2008 - 14:41 #7
Vi må tænke over hvad vi gør... det er ikke helt udelukket... takker for svaret ;)
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. oktober 2008 - 14:46 #8
:-)