Avatar billede vistodk Nybegynder
12. oktober 2008 - 17:25 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Søger en til et meget lille script

Hej
Jeg søger en til at lave et lille PhP/mysql script hvor min kunde kan oprette vognmænd på en lille liste

Det script du skal lave skal først og fremmest spytte selve tabellen ud som skal ligene http://sitec.dk/test/vilflyttet/

Når brugern trykker på "info" loader man så en mere detaljeret bekrivelse af den enkelte vognmand.

Der skal være en admin sektion hvor webmaster kan tilføje og fjerne de enkelte vognmænd.

Når man trykker på overskifterne, skal den sortere efter de enkelte
Avatar billede scaniav8 Nybegynder
12. oktober 2008 - 17:31 #1
Er det gratis arbejde? (udover point fra exp) :)
Avatar billede vistodk Nybegynder
12. oktober 2008 - 17:42 #2
betaler gerne, men først når arbejdet er udført :)
Har Danske Bank erhvervs webbank
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
12. oktober 2008 - 21:09 #3
er opgaven klaret? ellers kan du kontakte mig på anders(snabela)alvision.dk
Avatar billede vistodk Nybegynder
12. oktober 2008 - 21:20 #4
mej, ikke endnu.
Mail sendt
Avatar billede mwm77 Nybegynder
13. oktober 2008 - 03:25 #5
Hej.

Du kan sende mig en mail, så kan vi lige snak om det..

          Mvh..Mwm
Avatar billede mwm77 Nybegynder
13. oktober 2008 - 03:26 #6
mwm77(a)msn .com

        sry
Avatar billede xirb Nybegynder
13. oktober 2008 - 12:01 #7
Luk gerne, hvis opgaven er klaret nu. ;-) Eller vil du have flere henvendelser - så er jeg også klar nemlig! :-)
Avatar billede vistodk Nybegynder
13. oktober 2008 - 12:05 #8
Jeg lukker det ikke før jeg har fået et tilbud der matcher opgaven :)
I kan evt skrive til post [a] sitec.dk med jeres tilbud
Avatar billede vistodk Nybegynder
13. oktober 2008 - 15:54 #9
Folk der skriver til mig bedes venligt LÆSE HVAD DET HER JEG SKAL BRUGE inden de mailer til mig.

Anders - det bliver nok dig der får opgaven, jeg skal bare lige have "go" fra kunden.
Avatar billede mwm77 Nybegynder
13. oktober 2008 - 16:01 #10
HAHAH...

Synes lige jeg ville dele den her besked med resten af koderne... lol..

Jeg sendte ham her duden en start mail:

Hej Kristoffer.

Sad lige og læste din annonce igennem her igen. Dit script er ikke helt så lille. Der skal laves alle de forskellige informationer. Navn, gade osv. også skal du ha et login panel, som er sikret imod hackere og andre ødelæggendne ting. Og du skal ha et admin panel for at ku login selv, og smide flere vognmænd på listen. Så din opgave er rimelig stor, uden at være voldsom selvfølig, men lille script er også et stort ord. Måske kan du lige skrive til mig, hvad du helt konkret skal ha og hvordan du vil ha det. Så vi lige kan finde et prisleje som vi begge er tilfredse med. Hvis du har et bud så bare skyd løs så tager vi den derfra.

                          Mvh.. Mwm

Her er hans svar... SÅ KAN JEG LÆRER DET..HAHAH

Da jeg oprettede spørgsmålet gjort mig den umage at lave en beskrivelse og et eksempel på hvordan jeg vil ha det skal se ud, med de informationer der skal være, samt beskrivelse af EEN yderligere funktion som ikke er i mit eksempel. Jeg bed derefter dem der kunne løse opgaven om at skrive til mig med en pris.

1 - jeg bed ikke folk skrive til mig med kommentare om det var simpelt eller ikke simpelt - jeg ved det vil tage ca 2-4 timer at lave, alt afhængig af hvor meget man er inde i rutinerne. Jeg er udemærket klar over hvor meget der skal til for at kode det, jeg har bare ikke selv tid og min faste programmør har efterårsferie.

2 - jeg forventer at dem der skriver til mig i det mindste har læst mit oplæg på Eksperten INDEN i skriver til mig..

Kort sagt. Lad for helvede være med at spilde min tid når du ikke engang har gidet at læse det jeg har skrevet - det er til at blive idiot af at skulle spilde min tid på den slags meningsløse mails.

Farvel...

MIT SVAR:

gider du da at slappe af dit fæ... hvad snakker du om 2-4 timer...gid denne besked havde været inde på eksperten... så havde du ku se folk havde grinet... du ber om et admin panel hvor du skal skrive info op i...der skal du ha et script alene til at håndter login og hvor sikker din side skal være...2-4 timer... hvor glad er du... også dit svar her..tschhhiii.. Du er da bare en tegning..held og lykke du..

    Farvel...
Avatar billede mwm77 Nybegynder
13. oktober 2008 - 16:05 #11
og lige som tilføjelse her... hvor mange kodere synes lige hans beskrivelse er nok til at lave hans projekt. Du har jo skrevet intet.. haha.. nå hjælper ingen af os at kaste grus efter hinanden her... held og lykke på din rejse frem..

                  Mvh..Mwm
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
13. oktober 2008 - 16:13 #12
mwm77, hvis du ikke kaster grus hvad dælen gør du så? synes det er meget dårlig etikette at smide personlig korrespendence på et offentligt forum...

3-4 timer kan opgaven da godt klares på hvis man bruger et framework optimeret til sådan en opgave
Avatar billede vistodk Nybegynder
13. oktober 2008 - 16:21 #13
Jeg står 100% inden for mit svar til mwm77. Hans opførsel kommer ikke et øjeblik bag på mig
Avatar billede mwm77 Nybegynder
13. oktober 2008 - 16:44 #14
lol hvad mener du med min opførelse ikke kommer bag på dig..kender du mig da..haha..nej vel.... framework optimeret..hmm... lol.. din side ja, og dårlig etikette at skrive en besked i et forum. ja eller også er det lidt sært at en kan svare folk som han gjore, når "jeg" netop bruger MIN tid på at svare hans oplæg, og spore mig ind på mere konkret hvad han ville ha kodet. Hvor skal det vises, skal han ha SEO med på, statestik, og ku skrive mange flere spørgsmål. Synes ikke rigtigt mit første svar til ham, skulle bringe sådan en mail han skrev med sig...

Kommer ikke bag på mig... godt du ikke skal uddybe den, og at folk herinde så bare tror du kender mig, hvor kommer DET fra.... Damn... Ryster på hovedet.... og lige til elskermad.dk synes du han svar er helt optimalt på min første mail til ham... Wow mand.. hvad skal jeg sige så...
Avatar billede vistodk Nybegynder
13. oktober 2008 - 17:00 #15
Din opførsel, svar og formulering taler for sig selv.
Avatar billede mwm77 Nybegynder
13. oktober 2008 - 17:19 #16
lol.. det var ikke meget svar du ku til det, men du prøvet da.. Det gir også point... Nå også lige meget ja..stopper her.. det er dig der skal bruge noget kodeværk, og du har fundet hvad du ledte efter.. Så alle er glade.  Man skal jo ikke altid være enige, men synes bare dit svar var ubehøvlet, og der er masser af spørgsmål stadig, hvis du skal ha en til at kode det som du ønsker, og ikke som gæt efter en andens kode template/design. Og jeg synes ikke jeg skrev ubehøvlet i min første mail og havde ikke lige regnet det svar der. Hvis jeg skulle regne en pris ud, så ville jeg sku vide lidt mere detailjer, da siden sikkert skal vises et sted, og admin panelet sku gerne være secure for input hacking. Hvad var de "Mere detailjer om vognmanden" og hvor skal de info komme fra.. Nåå de skal også kodes, så man kan skrive dem ind. Der er masser, og hvis man er pro koder og hardcoder unikke sites og ikke bruge frameworks, eller andre dreamweaver, powerpoint m.m, så ved man hvad kodning drejer sig om, og derfor jeg spurgte ind til lidt flere detailjer inden jeg ku komme til en pris. Så simpelt. Også skal du sidde der og gemme dig bag dine sarkastiske beskeder der ikke svare på tiltale anyway... Min opførelse.. Hmm læser du hvad du selv skrev. Hvem svinede hvem til her. Stopper ja..sry..

Så ja lad os bare stoppe det her. Det hjælper jo ingen af os, og vi gik bare lige forkert af hinanden tror jeg. Du har hvad du skal bruge, og vi bruger vel begge kostbar tid her med at skrive til hinanden fordi vi begge lige blev irre. Så vi stopper det bare her. Jeg stopper med at skrive her nu og ønsker dig held og lykke alligevel.

          Mvh..Mwm
Avatar billede oxygen Nybegynder
13. oktober 2008 - 17:20 #17
Synes da godtnok at vistodk's svar er noget af det mest ubehøvlede, jeg har set fra en "professionel" nogensinde - tvivler faktisk på at han kan være professionel med sådan en indstilling..!?

mwm77's email var da ganske tilforladelig - omend han så har misforstået opgaven, hvilket man først *rigtig* tydelig kan se ud fra de efterfølgende kommentarer. Selv en hidsigprop som Kristoffer Hansen kan vel se, at det i hvert fald er _teoretisk_ muligt at der også var ønske om loginfunktion, password m.v...? Ah VENT, tænk dig nu om før du svarer, og så se det bare LIDT fra begge sider.. ;-)

Et fornuftigt svar fra vistodk's side ville være "Det har desværre ingen interesse", "Du har misforstgået opgaven og har ikke tid til at forklare", "Jeg vil KUN have det der står på exp.dk, intet derudover - hverken login, sikkerhed, statistik eller andet, det står vi selv for. Skriv en pris på det, hvis du vil" eller lign.
Sidstnævnte er det man ligefrem kalder "konstruktivt". :-)
Avatar billede mwm77 Nybegynder
13. oktober 2008 - 18:11 #18
Hej igen.

Ja skrev jeg stoppede, ville bare lige smide her til oxygen's kommentar. Rart der endelig kom en der også ku se det fra begge vores side af. Skulle jeg ha misforstået hans opgave, så tager jeg det på mine skulder selvfølig. Jeg ser/så opgaven som at der skal laves en liste med vognmænd, også en adm hvor de kan tastes ind. Korrekt at der ikke var nævnt hverken SEO, statestik, login, sikkerhed m.m. Jeg ved også bare af erfaring, at hvis man gir en fast pris på en opgave uden at specifikt at snak om detailjerne, så kan et projekt løbe op. Kan du ikke lige smide et logo på, kan du ikke lige ret designet, hvorfor skriver google en volapyk tekst når jeg søger i google, hvorfor blev min side hacket osv. Så jeg prøvet nok bare at være lidt forudtænkendne så man undgik nogle små overraskelser der ku ligge i hans ønske her.

Oxygen, det sidste du skrev, ville jeg også synes havde været mere passendne. Så havde jeg skrevet Helt iorden og undskyld forstyrrelsen, men synes bare jeg fik den våde klud lidt uberettiget. Så cool du lige ku se det fra begge vores sider af. Jeg hopper videre her nu. Undskyld forstyrrelsen.

              Mvh.. Mwm
Avatar billede vistodk Nybegynder
13. oktober 2008 - 21:44 #19
Tak til Anders fra http://www.alvision.dk/ for hurtig service og godt arbejde.
100% professionelt firma som jeg helt sikkert vil bruge igen