Avatar billede nmb Nybegynder
09. oktober 2008 - 10:01 Der er 7 kommentarer

forlænge billeder

er der nogen der har en go tutorial til hvordan man forlænger et billede i hver side? Hvis billedes baggrund skal forlænges, uden at det kan ses når tingene blivere trykt?
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2008 - 10:13 #1
Uddyb spørgsmålet lidt mere...

Hvad mener du med at forlænge et billedes baggrund?

  // Steeven
Avatar billede nmb Nybegynder
09. oktober 2008 - 10:45 #2
fx. Jeg har et billede af en hånd på en blålig baggrund. Dette billede er ikke langt nok, da det skal bruges til et stort banner. Derfor skal jeg ha forlænget billedet. (den blålige baggrund)...forstår du hvad jeg mener?
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2008 - 11:09 #3
Altså, den blålige baggrund skal forlænges men ikke hånden?

Det kan du ikke gøre, hvis hånden på den blå baggrund er ét billede. Beder du med html-koder om at at strække billedet, så kan du ikke frasortere en bestemt del af billedet.
Dvs. du er nød til i et photoredigerings-program at forlænge baggrunden, og sætte billedets størrelse til det ønskede.

Hvis du skal have dit billede til at variere i længde alt efter hvilken side du er på (eller på udskrift, hvis det er det du mener), må du indsætte logoet som to billeder! Den blålige baggrund skal så kunne strækkes til at fylde hele pladsen ud, mens "hånden" har konstant størrelse og fx altid er placeret i midten (eller hvordan det nu ser ud)

  // Steeven
Avatar billede nmb Nybegynder
09. oktober 2008 - 11:43 #4
jeg tror jeg udtrykker mig uklart. Jeg tror nu det er muligt at gøre med fx. gradient tool, clonestamp tool eller lign. Jeg skal bare ha det til st se pænt ud. Der er ikke noget der skal variere, eller bruges sammen med html koder. Jeg skal bare forlænge billedet, altså udvide canvas size og så forlænge med allerede eksisterende baggrund. Ved bare ikke hvordan det gøres pænest. Det skal bruges til 1 stor plakat.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2008 - 12:20 #5
Nåhh... Jeg misforstod det med "uden at det kan ses når tingene blivere trykt". Så tænkte jeg udskrift og computer og programmering... Min fejl.

Måske ville dit spørgsmål passe bedre til eksperterne i "Billedbehandling"-kategorien.

Jeg undskylder ulejligheden.

  // Steeven
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
14. oktober 2008 - 17:04 #6
Det kan vel gøres i paint.

1. Åbn billedet i paint.
2. Så trykker du på Billede --> Attributter
3. Du vælger nu den størrelse billedet skal have

4. Hvis den blå baggrundsfarve er ensfarvet, så er det rigtig let. Du bruger værktøjet "vælg farve" fra værktøjskassen. Så klikker du på den blå farve.
5. Du klikker nu på værktøjet "Udfyld med farve"
6. brug sidstnævnte værktøj til at gøre det hvide blåt. Altså det hvide som kommer frem, når du under punkt 3 har gjort billedet større. Hvis der i forvejen er noget hvidt, som afgrænser til kanten af dit oprindelige billede, så skal du lave en blå kant først eller bruge Penslen istedet for "udfyld farve".

Håber det hjalp :)
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2010 - 09:47 #7
Kan vi få lukket dette spørgsmål...