Avatar billede cyper-master Nybegynder
09. oktober 2008 - 08:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Send command til anden computer lige som net send?

Hey there

jeg har et pr computer til at køre her hjemme.
nu vil jeg gerne prøve at ha så jeg kan åbene min playliste fra en anden computer så den kan afspille musik.

tænktet på noget lige som netsend? der burde da næsten være en standart kommando i cmd til at kunne gøre det?

og nej. vil ikke fjernskrive bord. vil gerne bare ha så jeg kan køre en fil. måske en bat fil. som sender signal til den anden computer som så åbener den.

altså . no klik, an i got music.

nolge der har nolge ider til dette?
alle mine computere bruger 5 computer bruger xp.
Avatar billede snowball Novice
09. oktober 2008 - 08:58 #1
PsExec - http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb897553.aspx - fra PStools pakken kan starte en process på en anden PC på netværket.
Avatar billede cyper-master Nybegynder
09. oktober 2008 - 09:03 #2
:O uha snowball.
det ser faktisk rigtig. du.

skal jeg ikke ha installer programmet på alle mine maskiner så?
Avatar billede cyper-master Nybegynder
09. oktober 2008 - 09:09 #3
hvilke det gør.

jeg tænkte på om windows ike havde noget standart installert. kunne jeg næsten ikke forstille mig andet?
Avatar billede snowball Novice
09. oktober 2008 - 09:34 #4
Det er ikke et program der skal installeres.

psexec.exe filen skal bare ligge på din egen PC.

Jeg er ikke bekendt med at Windows som udgangspunkt har noget tilsvarende.
Avatar billede cyper-master Nybegynder
09. oktober 2008 - 13:00 #5
ja men så skal jeg ligge det ud på alle computerne.

derfor jeg håbede windows havde noget standart..
lige som netsendt?
Avatar billede snowball Novice
09. oktober 2008 - 14:16 #6
Nej, du skal netop ikke ligge det ud på alle PC'erne.

Lad os sige din PC hedder PC1. I dit netværk har du så også en PC2 og en PC3.

Hvis du fra din PC1 vil starte et program på en af de andre PC'er, så skal du bare have psexec.exe liggende på din egen PC1. Det er ikke nødvendigt at ligge den ud på PC2 og PC3.
Avatar billede cyper-master Nybegynder
09. oktober 2008 - 23:47 #7
ok. det vil jeg lige afprøve imorgen.
Avatar billede snowball Novice
14. oktober 2008 - 00:56 #8
Har du fået det afprøvet? :)
Avatar billede cyper-master Nybegynder
14. oktober 2008 - 09:45 #9
hej.

nej desværrer. har lige arbejdt en del. så havde ikke tid til andet end tjekke email.

men regner med at nå det i dag,,.
Avatar billede cyper-master Nybegynder
14. oktober 2008 - 11:31 #10
Utilities like Telnet and remote control programs like Symantec's PC Anywhere let you execute programs on remote systems, but they can be a pain to set up and require that you install client software on the remote systems that you wish to access.
Avatar billede cyper-master Nybegynder
16. december 2010 - 22:16 #11
ingen svar point return