Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2008 - 22:31 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

12v ac hvordan skaffer man det

12v ac hvordan skaffer man lige det .

Jeg har tjekket alle de mærklige strømforsyninger vi har liggende uden held

Det skal bruges til og tjekke en ac pumpe med om der virker korekt .
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
04. oktober 2008 - 08:40 #1
En gangske almindelig trafo.
Du bør måske lige undersøge hvor meget strøm den kræver, inden du går ud og anskaffer den første trafo du falder over.

Men når det netop er 12V det handler, lyder det lidt mistænkeligt at det er AC den skal have.
Er deu sikker på at det er AC (vekselstrøm) ?
Avatar billede jeb_ats Nybegynder
05. oktober 2008 - 18:01 #2
Køb en 12 volts transformator for eksempel hos Cypax de har nogle der passer i stkikkontakter ligesom mobilopladere
Xjens
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2008 - 18:13 #3
ja det er fabrikken der har oplyst mig det er ac og jeg skulle tjekke inden jeg køber et nyt styre print til pumpen
Avatar billede jeb_ats Nybegynder
05. oktober 2008 - 18:33 #4
Hvis du kender én der går på Teknisk skole Strøm styring og IT så har de en varioptrafo der kan frembringe alle AC spændinger mellem 0 og 240 volt.
Giv ham pumpen så kan han sikkert få en lærer til at hjælpe sig med at checke pumpen.
De fleste fysiklokaler i folkeskolerne har som regel også en variabel ac strømforsyning (FX fra IMPO)
Så det er blot at checke vennekredsen.
Xjens
Avatar billede perj Nybegynder
06. oktober 2008 - 12:47 #5
Kan også købes her: http://www1.conrad.de/vshop.php
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2008 - 13:29 #6
sikke en masse gode ting conrad har :-)

Printet blev bestilt hos asetek 254 kr leveret er ok

jeg fandt en ac 12 v strøm forsyning og den kunne drive pumpen blot der ikke var for meget van i den ,den leverede ikke nok ampere .men der var liv i pumpen hvilket var vigtig

og målet jeg på spolen via et multimeter der har spole funktion i så melder den ingen fejl .