Avatar billede artery Nybegynder
26. juni 2001 - 18:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Priser for freelance jobs

Er der nogen der ved den gængse pris man som freelance grafisk designer, tager ved udarbejdelse af komplet Corporate Identity, herunder : Logo, visitkort, brevpapir og kurverter.
(ikke timebetaling men en samlet pris)

Og hvad er prisen for freelance udarbejdelse af en standard HTML hjemmeside.

Kender nogen evt. et informationssted på nettet vedr. disse spørgsmål. En slags freelance guide to economic success ?!? HA!

Artery
Avatar billede jonas_html.dk Nybegynder
26. juni 2001 - 18:10 #1
Hvad er en \"en standard HTML hjemmeside\" ?
Avatar billede artery Nybegynder
26. juni 2001 - 18:15 #2
Der er en simpel men veldesignet side, med 5 menupunkter og ingen FLASH eller DHTML lir. Øhh!

Jeg ved det ikke. Men kald det så en HTML hjemmeside og dermed forstået ... uden brug af Flash eller andet plugin

Artery
Avatar billede jonas_html.dk Nybegynder
26. juni 2001 - 18:21 #3
Der findes ingen standardpris - det afhænger 100% af dit niveau. Hvis du arbejder med webudvikling på et professionelt plan er det vel meget rimeligt med 500-1000 kr. i timen + moms.

Men hvis det på den anden side bare er \"FrontPage hjemmesider\" ved jeg ikke hvad du kan forlange?
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. juni 2001 - 18:59 #4
Du skal også huske at hvis det er Slagter Olsen nede på hjørnet du har lokket til at købe en hjemmeside - ja så skal du nok ikke regne med 1000kr/timen.

Der er ikke noget facit, du bliver selv nød til at gætte dig lidt frem - hvad er de villig til at betale, samt hvad du selv vil have før du gidder beskæftige dig med det.
Avatar billede padde Nybegynder
26. juni 2001 - 20:01 #5
Jeg plejer at udregne tilbud sådan:
Sæt en timeløn - hvad du nu synes du er værd... (- måske 300,- )
Regn ud hvor mange timer arbejdet vil tage, og træk så 20 - 30 % fra i rabat.
(Sørg selvfølgelig for at rabattn er synlig - så bliver din kunde glad)
Rabatten afhænger meget af, hvad man kan forvente af arbejde fra kunden fremover - er der opdatering af hjemmesiden hver måned, giver man naturligvis mere rabat, end hvis det kun er en gang om året...

Avatar billede artery Nybegynder
26. juni 2001 - 20:23 #6
Problemet er bare at jeg ikke tager timeløn, men løn pr. projekt. Jeg arbejder f.eks for tiden på corporate identity til en dyrlæge. Der udarbejdes logo, visitkort, brevpapir, kurverter samt receptkort.

Jeg arbejder freelance og har sat en pris som honorar (jeg ønsker ikke at oplyse den her)

MEN JEG VIL GERNE VIDE... hvad andre ville kræve for ovenstående projekt alt inkl.

Artery
Avatar billede prodic Mester
26. juni 2001 - 21:55 #7
du kan tage det som du mener du skal have for det, og det som dyrlægen vil betale. :-)
Alene et logo ville jeg nok tage små 10K for...med mulighed for rabat og alt efter omstændighederne.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
27. juni 2001 - 09:01 #8
Jeg blev engang tilbudt en kronhjort for et corporate identity :o) Jeg endte dog med at få penge i stedet for.

Jeg ville nok tage et sted mellem 7-12.000, men det kommer lidt an på hvem kunden er. En dyrlæge kan nok ikke betale så meget som et multinationalt firma.

nil.dk
Avatar billede padde Nybegynder
27. juni 2001 - 12:15 #9
:)
Apoppos kronhjort ...
- Jeg har repareret en gl comp. for to levende og to frosne kyllinger... og i dag fik jeg en hel bradepandefuld drømmekage med hjem for lign delse...
- man også sætter sin pris efter kunden... og mine naboer skal altså ikke betale 2000.- for at få kigget på den gl 486 :)

(Undskyld Gud, du ved,
vi jyder altid kan trænge
til lidt ekstra sorte penge :)
Avatar billede padde Nybegynder
27. juni 2001 - 12:17 #10
for vildt så meget jeg stave-spasser - undskyld!
Avatar billede nil.dk Nybegynder
27. juni 2001 - 12:35 #11
padde >> Vi betaler jo også jysk skat *GG*