Avatar billede guttler Nybegynder
03. oktober 2008 - 16:44 Der er 12 kommentarer

Ingen internet efter win opdatering

Jeg har det samme problem som i dette spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/613418

dvs. ingen netforbindelse efter win xp opdatering. Jeg har nu kørt IPFIX, som intet gjorde og derefter kørt HiJackThis som har følgende log fil:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 16:29:27, on 03-10-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\carpserv.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\QtaET2S.EXE
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Heidi K. Sørensen\Skrivebord\HiJackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.djh.dk/mail
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://global.acer.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgssie.dll
O4 - HKLM\..\Run: [CARPService] carpserv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\QtaET2S.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [service] C:\WINDOWS\services.exe -serv
O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nwprovau.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://global.acer.com/
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgpp.dll
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Sony SPTI Service (SPTISRV) - Sony Corporation - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SONYSH~1\AVLib\Sptisrv.exe
Avatar billede hcma Novice
03. oktober 2008 - 17:10 #1
prøv lige dette først:
Download en patch fra MS som kan genskabe din LAN-forbindelse til internettet, hvis den er røget ifb med opdatering.
  http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8
Avatar billede guttler Nybegynder
03. oktober 2008 - 17:20 #2
Det skete der ikke meget ved :-(
Avatar billede hcma Novice
03. oktober 2008 - 17:25 #3
så må du vente på en af HiJack-eksperterne ;o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. oktober 2008 - 20:02 #4
http://www.softpedia.com/progDownload/Dial-a-fix-Download-27328.html

Prøv at bruge den.

Loggen er ren, men hvis du gerne selv vil kunne bestemme startside for ingternet explorer så fix denne i hijackthis:
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://global.acer.com/
Avatar billede guttler Nybegynder
04. oktober 2008 - 16:00 #5
Jeg har installeret Dial-a-fix nu men er ikke helt med på hvad jeg skal gøre med det. Der er en hel del knapper og funktioner jeg ikke forstår. Har du nogle råd John Stigers?
Avatar billede guttler Nybegynder
04. oktober 2008 - 16:08 #6
I øvrigt kan jeg tilføje, at min lan forbindelse er åben og fungerer og det ser ud som om at der ryger trafik frem og tilbage, så netkortet virker...
Avatar billede guttler Nybegynder
07. oktober 2008 - 09:58 #7
Er der ikke nogen der er søde at hjælpe mig??
Avatar billede nva Praktikant
07. oktober 2008 - 10:03 #8
Avatar billede guttler Nybegynder
07. oktober 2008 - 10:20 #9
Det startede jeg med uden held :-)
Avatar billede nva Praktikant
07. oktober 2008 - 10:24 #10
Jeg vidste ikke IPFIX og LspFix var det samme ;)
Avatar billede guttler Nybegynder
07. oktober 2008 - 10:27 #11
Det tror jeg heller ikke det er. Jeg gjorde bare som i spørgsmål 613418, inden jeg skrev mit spørgsmål :-)
Avatar billede nva Praktikant
07. oktober 2008 - 10:28 #12
Du har snavs på maskinen:

O4 - HKLM\..\Run: [service] C:\WINDOWS\services.exe -serv

Prøv at give den en tur med Ccleaner http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm og derefter download "Malwarebytes' Anti-Malware" her: http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Installer programmet, start det, lav "fuld systemscanning" under fanebladet "skanner".
Bagefter klik på "vis resultater", tryk på "Fjern det valgte" og send loggen herind.

Bagefter hent http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis.
Kør HijackThis, klik på scan, kopier loggens tekst og smidt den herind.