Avatar billede nidyahou Praktikant
01. oktober 2008 - 16:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

TVtuner med signal fra tv

Hej. Jeg har et tv i én stue, og en computer i den anden. Jeg vil gerne have en tv-tuner til computeren, men da der er flere kanaler på tv'et ville det jo være super hvis jeg kunne få en anordning så jeg kunne få signalet fra TV'et til min computer. Er det muligt???
Avatar billede Beach Mester
01. oktober 2008 - 21:31 #1
Hvis du kaster denne splitter imellem de 2 tunere (Alm. -TV + TV-tunerkort)--->
http://av-connection.com/?PGr=886&ML=494
Kan du få alle kanaler på begge apparater på samme tid:-)

//Beach
Avatar billede nidyahou Praktikant
02. oktober 2008 - 11:45 #2
smart :) har du en idé til hvordan jeg får signalet fra tv'et ind til min PC? findes der en trådløs anordning der kan klare den til overskuelig pris, eller må jeg bide i det sure og trække et kabel?
Avatar billede Beach Mester
03. oktober 2008 - 00:49 #3
Skal du overføre det trådløst kræver det at du opsætter en computer ved dit tv som tilsluttes et alm. trådløst netværk som den anden computer så kan trække signalerne fra.

Andre klumsede løsninger findes også men... Det koster alt for meget og den bedste kvalitet får du faktisk med den helt simple løsning med at hive et kabel igennem vægen som beskrevet:-)

Hvis kablet skal trækkes meget langt så vil jeg anbefale et coax antennekabel i den bedre ende og helst dobbeltskærmet. Det vil holde alle forstyrende signaler væk fra dine antennesignaler.

//Beach
Avatar billede nidyahou Praktikant
03. oktober 2008 - 10:16 #4
Jeg tænkte på at have sådan en bluetooth tv-tuner som jeg satte på den der splitter og så hentede signalet via bluetooth på min pc. Tak for hjælp jeg må nok gå videre med den løsning, men jeg kan helt sikkert bruge din hjælp :)
Avatar billede Beach Mester
03. oktober 2008 - 19:54 #5
Du skriver bare, skal nok hjælpe dig igennem:-)
BT er smart og trådløst ja, men for at overføre video i en fornuftig kvalitet så kræver det at forbindelsen kan sende mange gange flere data end BT nogensinde kommer op på.

//Beach
Avatar billede klaro Nybegynder
16. oktober 2008 - 21:39 #6
Hvorfor vil du have samme signal ?
Avatar billede nidyahou Praktikant
18. oktober 2008 - 21:57 #7
fordi der er kanaler som tv3.